Viszonylag szerény, mindössze 2,5 százalékos részesedést szerzett az Elden Ring kiadójaként is ismert Bandai Namco Entertainmentben - jelentette be a Sony. A 16 millió részvényt takaró, összesen 464 millió dollár értékű befektetés következtében stratégiai partnerség jön létre a két cég között, melynek célja a japán techóriás szerint a világszerte ismert IP-k, különösen az anime és manga alapú tartalmak globális rajongótáborának bővítése, valamint a rajongói elköteleződés erősítése.
A közlemény ugyan nem tér ki konkrét videójátékokra, de nem nehéz összekötni a pontokat: a Bandai Namco a FromSoftware játékainak (például Dark Souls, Elden Ring) kiadója, maga a Sony pedig már eddig is a stúdió anyavállalatának, a Kadokawának a legnagyobb külső befektetője volt. Ehhez most hozzáadódik egy újabb, közvetlen érdekeltség a kiadói oldalon is.
Mindazonáltal a Sony szerint a partnerség fókuszában nem a játékok állnak, ehelyett a Bandai Namco által gondozott IP-k kiaknázásából szeretne profitálni a vállalat, beleértve az animét, a merchandisingot, a videós tartalmakat és minden egyéb olyan területet, ahol otthonosan mozog - legyen szó gyártásról, terjesztésről vagy akár rajongói eseményekről.
"Együtt olyan tartalmakat és élményeket akarunk létrehozni, amelyek túlszárnyalják a rajongók elvárásait, és valódi érzelmeket keltenek bennük - ez a kando (egy olyan érzelmi állapot, amit valami kiemelkedő dolog, élmény okoz, és ami mélyen érinti az embert - a szerk.), amire törekszünk" - mondta a Sony vezető stratégiai tisztviselője, Toshimoto Mitomo.
A bejelentés nemcsak üzleti szempontból érdekes, hanem arról is árulkodik, hogy a Sony egyre kevésbé gondolkodik külön játékban, animében vagy filmben, és inkább egy egységes, élményalapú ökoszisztémát akar megteremteni.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!