Van az a pillanat, amikor az ember megáll, körülnéz, és halkan felnevet:
"Na jó, akkor tényleg egy videojátékban élünk."
A Clair Obscur: Expedition 33 nevű szerepjáték 33 nap alatt 3,3 millió példányban kelt el. És ha ez nem lenne elég, a fejlesztőcsapat maga is nagyjából 33 fős. És persze az ünnepi bejegyzés délután 3:03-kor jelent meg. Ez már nem marketing, ez valami okkult numerológiai performansz.
A játék hivatalos X-fiókja egyetlen mondattal összegzi ezt a szürreális valóságot:
"33 nappal ezelőtt megjelent a Clair Obscur: Expedition 33. Azóta 3,3 millió példányt adtunk el. Komolyan. Ma van ez a nap. Ezt nem lehetne kitalálni."
Nehéz is lenne.
Mágia ide vagy oda, a Sandfall Studio elképesztő munkát tett le az asztalra. A Clair Obscur nem csak a számokkal játszik, hanem valóban tartalmas, stílusos és ritmusosan építkező szerepjáték, amely mögött egy szenvedélyes, RPG-műfajhoz hű fejlesztőcsapat áll. Ez nem az a játék, amely csak a felszínén látványos, belül is van tartalom, karakter és lélek. És mindezt úgy hozták össze, hogy a megjelenéskor az Oblivion Remastered árnyékában kellett elindulniuk.
Ennek ellenére három nap alatt elértek egymillió eladást, túlszárnyalva nem egy nagynevű japán stúdió hasonló próbálkozásait. Kritikai visszhangja is kiemelkedő, ami egyértelműen jelzi: a Sandfall teljesítménye nem csak egyszeri csoda.