Hirdetés

Senki sincs biztonságban ezekben a pörgős The Witcher játékokban

|

Két remekül sikerült The Witcher kiadással bővült az Unmatched játékok egyre csak gyarapodó sora.

Hirdetés

A The Witcher univerzum már régen kinőtte magát a regények lapjai közül. A lengyel fantasy mára globális popkultúra-jelenséggé vált, amely videójátékok, sorozatok és képregények formájában is hódít. És persze társasjátokok képében is, sőt mostanra eljutott oda, hogy a társasok egyik legdinamikusabb rendszerében, az Unmatched-szériában is saját helyet kapjon. A Restoration Games 2019-ben sorozata (melynek nem kevés kiadása magyarul is megjelent már a Reflexshop gondozásában) már eddig is arról volt híres, hogy a világ legkülönbözőbb hőseit (Sherlock Holmestől egészen Bigfootig) engedte egymásnak feszülni egy taktikus, gyors és látványos küzdelemben. A Witcher-univerzum két új Unmatched kiadása, az Unmatched: The Witcher - A birodalmak bukása és az Unmatched: The Witcher - Acél és ezüst ezt a koncepciót viszi tovább, de úgy, hogy közben megőrzi a Vaják-világ sötét tónusát és legendás karaktereinek főbb jellemzőit is.

Az Unmatched szabályrendszere egy gyors és taktikus egy az egy elleni harcjáték alapjaira épül, ahol minden játékos egy hőst irányít a saját, egyedi paklijával. A cél egyszerű: legyőzni az ellenfelet az életerejének nullára csökkentésével. A játék adott színű mezőkre osztott pályán zajlik (egy szín egy zónát jelöl), ahol a karakterek mozognak, támadnak és védekeznek. Minden körben a játékos két akciót hajthat végre, ezek lehetnek mozgás (ezzel van összekötve a kártyahúzás), támadás vagy felkészülés (gyakorlatilag egy különleges képesség aktiválása). A harc kártyákkal történik, amelyeken támadó- és védekezőértékek, illetve egyedi hatások szerepelnek. A támadási fázis során a két fél egyszerre felfedi a kártyáját, majd összehasonlítják az értékeket, és a különbség sebzésként levonódik a védő életerejéből (vagy ha a védő nyer, megússza sértetlenül az összecsapást). A paklik mind tematikusak és teljesen egyediek: egyes hősök inkább közelharcra építenek, mások a távolsági támadásokban vagy speciális képességekben erősek - a távolsági támadás egy zónán belül süthető el, a közelharci viszont csak szomszédos mezőt ér el. A játékban kulcsszerepet játszik a pozíció, a mozgás és az időzítés, hiszen egy megfelelő pillanatban kijátszott lap döntheti el az egész párbajt. De térjünk is rá kicsit konkrétabban az új szettekre. 

A Witcher-kiadások első és legfontosabb tulajdonsága, hogy nem csak új figurákat, hanem új hangulatot is hoznak az Unmatched világába. A széria alapja továbbra is egy egy az egy elleni taktikai párbaj (vagy hárman játszva értelemszerűen mindenki mindenki ellen), amelyben a játékosok egyedi hősöket irányítanak, mindegyikük saját paklival, képességgel és játékmenettel - most is kapunk izgalmas egyedi új mechanikákat az egyes szereplőkhöz. A Witcher-változatokban azonban a karakterek nem pusztán különböző harci stílusokat képviselnek, hanem a regényekből vagy akár a tévésorozatból ismert főbb jellemzőik, tulajdonságaik simán visszaköszönnek, és nem lehet eléggé hangsúlyozni, mennyire ügyes megoldás az, hogy ezt sikerült adaptálni a játékmechanizmusok nyelvére. 

Hirdetés

Az Unmatched: The Witcher - Acél és ezüst doboza három legendás karaktert vonultat fel: Ríviai Geraltot, Cirit, és az egyik legemlékezetesebb szörnyeteget, a vénséges lesit. A franchise ismerőinek talán már mondanom sem kell, hogy itt bizony minden hős saját kártyapaklival rendelkezik, amelyek nemcsak a képességeiket, hanem a jellemüket is tükrözik. A Geraltot irányító játékosnak már rögvest a parti előtt feladata lesz, neki ugyanis bizonyos felszereléslapok esetében döntenie kell, hogy a kétféle választható opció közül melyik kártyáit pakolja be a pakliba. Ciri mechanikája talán még ennél is izgalmasabb, neki ugyanis sok kártyáján helyet kap egy gömb ikon, egyes lapok pedig akkor kapnak extra képességeket, ha már adott számú ilyen ikonnal ellátott kártya csücsül a dobópaklinkban. Az egész bagázsból talán a lesi a leghuncutabb, ő elég könnyen képes gyógyulni, folyamatosan visszaidézgeti farkas segítőit, sőt, még akár azt is meg tudja oldani, hogy egy teljes kör erejéig elhagyja a játékteret, és egy szabadon választott mezőre térjen vissza. Érdemes megjegyezni egy fontos újítást a laptípusok között: a szett bevezeti a tartós kártyákat, amelyek egészen addig játékban maradnak, míg az őket kijátszó játékos a köre végén teljesíti az adott lap feltételét. 

A második Witcher-kiadás, A birodalmak bukása ugyancsak remek játékélményt kínál. Itt Eredin, Philippa, illetve Yennefer és Triss lesz játszható karakter. Ne lepjen meg benneteket a négy név: Yennefer és Triss ugyanis "összetartozik", a játékosnak kell eldöntenie, hogy melyikük lesz az elsődleges hős és ki a segítő - nyilván ennek függvényében dől el az is, hogy melyik varázslónő extra képességét használjuk. Yennefer például bármilyen támadásba bele tud turbózni (növeli a támadás értékét egy eldobott kártya turbóértékével), ami brutális előnyt jelenthet. Philippa is érdemes extra skillt kapott, ő minden saját köre végén négy kézben tartott lapig automatikusan húz, végül pedig Eredin akkor lesz erősebb, ha meghal az összes segítője. 

A játékmenet mindkét kiadásban hű marad az Unmatched-alaphoz: gyors, dinamikus, kártyavezérelt összecsapásokról van szó, ahol minden döntés számít. A játékosok körönként mozognak, támadnak, védekeznek, különleges képességeket aktiválnak, miközben próbálják előre látni az ellenfél lépéseit. A rendszer egyik legszebb vonása, hogy egyszerre egyszerű és mély: a szabályok néhány perc alatt elsajátíthatók, de a taktikai lehetőségek szinte végtelenek. Minden hős teljesen másként játszik, és a Witcher-változatokban ez különösen érezhető, hiszen a karakterek személyisége és harci stílusa szinte a lapokról is sugárzik.

A játék legnagyobb ereje abban rejlik, hogy a rajongók számára ismerős világot egy teljesen új formában mutatja meg. Az Unmatched eddig is a popkulturális ikonok összecsapásáról szólt, de a Witcher-változatokban végre egy másik rajongói kör is kélheti magát. A két Witcher-kiadás egymással is kompatibilis, sőt, a teljes Unmatched-univerzumba beilleszthető, ami azt jelenti, hogy akár Yennefer is megmérkőzhet Medúzával, vagy Geralt összecsaphat Houdinivel, a sorozat egyik legszórakoztatóbb sajátossága éppen ez a multiverzum-őrület.

Az Unmatched: The Witcher - A birodalmak bukása és az Unmatched: The Witcher - Acél és ezüst azoknak szól, akik szeretik a gyors, gondolkodós párbajokat, ahol minden döntés számít, és ahol a karakterek valóban életre kelnek.

Hirdetés

Unmatched: The Witcher - A birodalmak bukása és Unmatched: The Witcher - Acél és ezüst

Eredeti cím: Unmatched: The Witcher - Realms Fall, Unmatched: The Witcher - Steel and Silver

Tervező: Noah Cohen, Rob Daviau, Justin D. Jacobson, Brian Neff

Grafika: Alexander Brick, Zoë van Dijk, Garrett Kaida, Nastya Lehn, Eliza Bolli, Garrett Kaida, Nastya Lehn, Logan Lubera, Bailie Rosenlund

Eredeti kiadó: Restoration Games

Magyar kiadó: Reflexshop

Játékosszám: 2-3 fő

Korhatár: 9+

Időtartam: 20-40 perc

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)