Hirdetés

Sins of a Solar Empire

|

„Tekintetét az éjszaka egére vetette, szemeiben apró, fel-felvillanó fénypontok tükröződtek, s eközben sós cseppek gördültek végig szomorú arcán. Sírt. Siratta önmagát, családját, népét, világát. Tudta, hogy kiírtják őket. Tudta, hogy ez a bűn égbe kiált. Ám tenni, nem tehetett semmit.”

Hirdetés

Ritka, ám mégoly fényes csillagként ragyog a játékfejlesztés reménységeinek égboltján a Sins of a Solar Empire című alkotás. Űrstratégia formálódik az Ironclad Games értő kezei alatt, mégpedig a magyar játékfejlesztés fénykorát idéző program.

 


 

Az emberek (Trader Emergency Coalition) mellett két idegen faj kapott helyet a SSE-ban, az évezredekkel előttünk járó Vasari Birodalom túlélői és egy rejtélyes erő, az Advent. A romlott, önpusztító, ám olykor-olykor csodákra képes emberi faj jó szokása szerint két tűz közé kerül. Klasszikusnak nevezhető történet.

 


 

Az általunk kiépített ipari háttérnek, s a kifejlesztett technológiáknak köszönhetően birodalmunk határait szinte a végtelenségig tolhatjuk. A békés kolonizálás mellett hatalmas flottákat építhetünk, felprédálhatjuk ellenségeink világát, ám a diplomácia, s a kereskedelem is fontos szerepet kap. Békét, sőt szövetséget is köthetünk, amit ellenségeink előszeretettel rúgnak fel, amint nem hajtunk több hasznot nekik. Ha különösen elmérgesedik a viszony, akár vérdíjat is tűzhetnek a fejünkre, ami többfrontos háborúhoz vezethet. Igazán bíztató kilátások.

 


 

Mindez valós időben zajlik, tehát nincs lehetőség hosszas mérlegelésre, döntések elodázására. Gyakran ösztönösen kell reagálni a minket körülvevő erők lépéseire. A játék a jól megszokott nyersanyagokra épít: adó és kereskedelem formájában befolyó pénz, illetve aszteroidákon bányászható fémek és energiaforrásként szolgáló kristályok. Ebből finanszírozhatjuk a kutatásokat és flottánk építését. Szükségünk is lesz rá, hiszen az univerzum kegyetlen és szeszélyes.

 


 

Nem lehet elmenni amellett a tény mellett, hogy a játék gyönyörű. Az eddig nyilvánosságra került képek legalábbis ezt sugallják. A világűr a valóssal ellentétben színes, ám nem ízléstelen. A három frakció űrhajói mind egyedi, és kellően izgalmas dizájnt kaptak. Felesleges tovább szaporítanom a szót. Vessetek inkább néhány pillantást a képekre. Ahogy ezt a formálódó művet elnézem, egyre erősödik a gyanúm, hogy az Imperium Galactica, a Homeworld, s a Nexus után újabb gyöngyszemmel gazdagodik ez a méltánytalanul elhanyagolt műfaj.

 


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)