A YouTube történetének legnézettebb videója, a Baby Shark Dance több mint 16 milliárd megtekintéssel büszkélkedhet, mégsem hozott annyi bevételt készítőinek, mint sokan gondolnák. A Pinkfong 2016-ban feltöltött globális slágere mára kulturális jelenséggé vált, amely játékokat, tévéműsorokat, turnékat és számtalan feldolgozást inspirált. Bár 2020-ban lekörözte a Despacitót, és azóta is masszívan vezeti a YouTube toplistáját, új beszámolók szerint a pénzügyi eredmények messze elmaradnak a nézettség alapján várttól.
A korlátozott bevétel legfőbb oka, hogy a videó gyerekeknek készült tartalomnak minősül, ami szigorú monetizációs szabályok alá esik. A YouTube 2019-es, az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottsággal kötött megállapodása után eltávolította a személyre szabott hirdetéseket, kommenteket és értesítéseket a gyerekeknek szánt videókról. Ez jelentősen csökkenti a hirdetési bevételeket, még akkor is, ha egy tartalom globális őrületté válik. A Wall Street Journal szerint a Pinkfong tavaly nagyjából 67 millió dolláros árbevételt ért el, ebből 13 millió dollár működési eredményként maradt - jó számok, de messze elmaradnak attól, amit a világ legnézettebb videója alapján sokan feltételeznének.
A vállalat most új növekedési irányokkal próbálja biztosítani jövőjét. A Pinkfong készül a dél-koreai Kosdaq tőzsdei bevezetésére, és intenzíven terjeszkedik alkalmazások, licencmegállapodások, játékok és globális szórakoztatóipari projektek irányába. Bár a Baby Shark hatása világszinten óriási - olyannyira, hogy néhány város még a hajléktalanok távoltartására is használta a dalt -, mára egyértelmű, hogy a márka hosszú távú sikere nem a YouTube-nézettségen, hanem a diverzifikáción múlik.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
