Hirdetés

Quentin Tarantino kimondta, amit mindannyian gondolunk Az éhezők viadaláról

|

A kultikus rendező szerint a hasonlóság Suzanne Collins írása és a hamarabb született Battle Royale között aligha lehet a véletlen műve.

Hirdetés

Nem tartozik a filmes világ legtermékenyebb alkotói közé Quentin Tarantino, de mégis letett már annyit az asztalra, hogy ha mond valamit, arra odafigyeljünk. Ezúttal a The Bret Easton Ellis Podcast vendégeként beszélt a 21. század eddigi húsz legjobb filmjét taglaló személyes listájáról. Ennek a második traktusában ott van Spielberg West Side Storyja, Eli Roth Kabinláza, a Pénzcsináló, a Csokoládé, Az 1000 halott háza 2. - A sátán bosszúja, A passió, a Rocksuli, a Jackass: A vadbarmok támadása, a Csúnya, gonosz bácsik és tizenegyedik helyen Kinji Fukasaku Battle Royale-ja - Tarantinót ismerve ez aligha meglepetés.

A rendező a japán disztópia régóta ismert rajongója, és most újra elővette a témát, hogy szerinte a Battle Royale és Az éhezők viadala közti hasonlóságok túl feltűnőek ahhoz, hogy csupán véletlenek legyenek. Tarantino nem érti, hogyan lehetséges, hogy Suzanne Collins soha nem szembesült jogi következményekkel, miközben a két történet kiindulópontja szinte teljesen azonos. Úgy fogalmazott: egyszerűen azért úszhatta meg, mert a könyvkritikusok nem látták a japán filmet, így eredetinek neveztek valamit, amit szerinte egy az egyben másoltak. Amint a filmesek észrevették a párhuzamokat, már egyértelmű volt, hogy a családbarát változattal van dolguk. Collins egyébként Thészeusz és a Minótaurosz történetét, a római gladiátorküzdelmeket, a valóságshow-kat és az iraki háborúról készült felvételeket nevezte meg ihletforrásként. Mindenesetre akár lopta Az éhezők viadala ötletét, akár nem, jövőre újabb előzményfilmmel gyarapodik a franchise, jön a The Hunger Games: Sunrise on the Reaping.

Hirdetés

Tarantino személyes kötődése sem elhanyagolható eleme a történetnek, ugyanis barátja volt Fukasakunak, így az elsők között láthatta a Battle Royale-t, még a Kill Bill előkészületei alatt. A japán rendező meghívta egy privát vetítésre, és Tarantino szerint az élmény elementáris erejű volt. Pár hónappal később a Seattle-i Filmfesztiválon már tudta, hogy az amerikai közönség nincs felkészülve arra, ami éjfélkor a vászonra kerül. A várakozás izgalmát ma is hatalmas élményként emlegeti.

A podcastben persze nem csak dühöngött: elismeréssel beszélt Spielberg West Side Storyjáról, amely szerinte visszaadta a rendező filmes lendületét, olyannyira, hogy Tarantino úgy érzi, Scorsese az elmúlt évtizedekben nem készített ennyire izgalmas filmet. A Jackass mozi kapcsán pedig arról mesélt, hogy az elmúlt húsz évben ezen nevetett a legtöbbet; annyira, hogy a Kill Bill forgatásán a stábnak is levetíttette, és mindenki könnyesre röhögte magát.

A beszélgetés teljes egészében meghallgatható a The Bret Easton Ellis Podcast aktuális epizódjában. Tarantino a következő részben hozza nyilvánosságra a 21. század eddigi tíz legjobb filmjének listáját.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)