Miután Hollywood (és egyébként a játékipar) színészei, írói és filmes alkotói hónapokig sztrájkoltak a vállalható AI használattal kapcsolatos biztosítékokért, Sam Altman és az OpenAI most jól megmutatják nekik. A WSJ cikke szerint a cég kevesebb, mint 30 millió dollárból, 9 hónap alatt akar leszállítani egy teljesértékű animációs filmet, amit először a Cannes Film Festivalon fognak bemutatni.
A cél alapvetően az lenne, hogy demonstrálják a szórakoztatóipar nagyjainak az AI eszközök hatékonyságát. A projekt vezetője Chad Nelson, aki egyébként az OpenAI kreatív specialistája (jelentsen ez bármit is), és ő felelt az első vázlatokért, amit még a DALL-E segítségével rakott össze évekkel ezelőtt.
A film címe Critterz lesz, a forgatókönyvet a Paddington Peruban csapatának írói fogják intézni, és bár az egyes szörnyecskék színészeit még nem ismerjük, azt a gyártásért felelős Vertigo Films megerősítette, hogy keresik a megfelelő hangokat a szerepekhez. A karakterdizájnok, és egyéb anyagok megteremtéséért valódi művészek felelnek majd.
Szóval lesz egy írói stábunk, színészeink, és tényleges művészeink, szóval az AI-nak valójában nem túl sok munka jut. A WSJ-nek adott közlemény szerint a munka "jelentős részét" a generatív algoritmus végzi majd, ugyanakkor a gyártási folyamat leírása szerint mégis emberek keze alatt pörög majd a meló. A tényleges animáció lehet itt a kulcs, de a jelenlegi körülmények között a karakterek mozgatása sem egy két kattintásos feladat lesz. Bármit is fog kiköpni a GPT 5, azt folyamatosan javítgatni kell majd a tényleges animációs szakértőknek, szóval egyelőre csak azt látjuk, hogy az OpenAI logója itt többet tesz a marketinghez, mint a tényleges gyártáshoz.
A Critterz a tervek szerint 2026-ban fog a mozikba kerülni, akkor majd kiderül, hogy mi értelme is volt ennek az egésznek.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.