Hirdetés

Nagyot bukott a digitális Comic-Con, ami eleve kudarcra volt ítélve

|

A videojátékos bemutatók remekül működnek streamelt formában is, azonban a jelek szerint a Comic-Con esetében teljesen más a helyzet.

Hirdetés

Az összes többi nyári eseményhez hasonlóan a koronavírusjárvány miatt az idei San Diego Comic-Con 2020 is elmaradt. Kvázi pótlékként egy virtuális rendezvényt találtak ki a szervezők, ez lett a Comic-Con@Home, ami július 22 és 26 között pörgött le a különböző videomegosztó oldalakon. A zárást követően pedig kijelenthetjük, hogy ebben a formában ez a koncepció nem működőképes.

Hirdetés

Videojátékos rendezvények esetében gyakorlatilag nem jelent sokkal másabb élményt az, ha a helyszínen, vagy épp otthonunk kényelmében nézzük meg a legújabb előzeteseket, a Comic-Con viszont már messze nem erről, vagy nem csak erről szólt. A San Diego Comic-Conon ugyanis a rajongók tényleg találkozhattak kedvenc filmjeik, sorozataik és képregényeik alkotóival, a panelbeszélgetések során valódi párbeszéd alakult ki, közösségi élménnyé kovácsolódott a rendezvény, ezt pedig egészen egyszerűen nem tudja visszaadni egy livestream. Illetve abban a formában nem tudja, ahogy a szervezők lebonyolították az egészet.

Mindez a Comic-Con@Home számaiban is megmutatkozott: 95%-kal visszaestek a Comic-Cont megemlítő tweetek a 2019-es rendezvényhez képest, ami egészen pontosan azt jelenti, hogy 1 719 000-ről mindösszesen 93 681-re csökkent ez a mutató. A Comic-Con@Home-on helyet kapó tíz legnagyobb tévés eseményhez kapcsolódó tweetek száma 93%-ot, míg az öt legnagyobb filmes panellel foglalkozó bejegyzések 99%-ot estek vissza. YouTube-on átlagosan 15 ezer néző jelent meg panelbeszélgetésenként (ez mondjuk a Comic-Con H-csarnoka befogadóképességének kétszeresét jelenti).

Vannak azért itt egész szép mutatók is, a The New Mutants Comic-Con@Home paneljét beharangozó reklámot például több mint 300 ezeren nézték meg, a Vikings sorozat visszatekintő anyagát pedig 218 ezren látták a YouTube-on. De ezek ugyebár nem a konkrét panelbeszélgetések, hanem csak promóciós videók.

A legjobban a The Walking Dead teljesített a televíziós panelek közül, ezt a beszélgetést 84 ezren nézték meg, és 11 900 tweet foglalkozott vele. A Fear the Walking Dead és The Walking Dead: World Beyond paneljei már rosszabbul teljesítettek.

A Marvel Studios, Lucasfilm, és a DC Films távolmaradásával igazából legkomolyabb lábait veszítette el maga a rendezvény, de a megmaradt fontos előadásokat is sikerült furán időzíteni. A 20 perces Star Trek Universe panelen például semmi érdemi bejelentés nem történt, a Star Trek: Discovery harmadik évadának premierdátumát tegnap jelentették csak be egy sima sajtóközlemény formájában.

Egészen egyszerűen az interakció teljes hiánya ölte meg a digitalizált Comic-Cont, elvégre a független szervezésű JusticeConon 48 óra alatt 260 ezren nézték meg azt a videót, amelyben először megmutatták nekünk Superman fekete ruháját a Snyder Cutból. Ez a panel teljesen élőben futott, a rendező pedig folyamatosan reagált a rajongók kérdéseire. Valahogy így kellett volna működnie a Comic-Con@Home-nak is.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)