Hirdetés

Megkétszerezi a reklámokat felületén az Amazon Prime

|

A nem titkolt cél természetesen a profitnövelés, elsősorban a nézők kárára.

Hirdetés

Az Amazon Prime Video tavaly vezette be a reklámokat a korábban hirdetésmentes streaming platformjára, kezdetben azzal az ígérettel, hogy ezek diszkrétek és minimálisak lesznek. Most azonban, profitnövelési céllal, a vállalat megduplázza a hirdetések mennyiségét: a jelenlegi 2-3,5 percről 4-6 percre nő az óránkénti reklámidő. A változást először reklámvásárlók jelezték, majd az Amazon hivatalosan is megerősítette a hírt, miután korábban utalt már befektetői körökben arra, hogy a reklámidő emelése várható.

2024 elején az Amazon már áttette az összes Prime-előfizetőt egy reklámokkal támogatott csomagba, és havi 3 dolláros felárat kezdett el kérni a reklámmentességért. Most viszont azoknak is hosszabb reklámszünetekkel kell szembenézniük, akik eddig még tolerálták az enyhébb hirdetési jelenlétet.

Hirdetés

A hirdetések számának növelése az Amazon streaminges üzletágának további monetizálási lépései közé tartozik. A cég milliárdokat fektetett saját tartalmakba, például A Gyűrűk Ura: A Hatalom Gyűrűi, a The Boys vagy a Fallout sorozatokba. Emellett auzkciókat vezettek be a hirdetési helyekre, valamint fejlettebb célzott reklámokat is a vállalat adatbázisának segítségével. Miközben ezek a lépések örömteli fejlemények lehetnek a hirdetők számára, a nézői élmény egyre több kompromisszumot kíván - a folyamatos növekedési kényszer pedig úgy tűnik, a tartalom és a felhasználói élmény rovására megy.

A helyzet minden bizonnyal egyre rosszabb lesz minden platformon, miután a világjárvány idejének streaming fellángolására reagálva mindenki rengeteg pénzt fektetett saját felülébe és annak tartalommal való feltöltésébe. Ezek a befektetések viszont egyre nehezebben térülnek meg, ez okból fordul egyre több stúdió, például a Disney is a mozik felé, míg a streamingből megpróbálnak egyre sunyibb módon több bevételt kicsikarni. Gyakorlatilag egyfajta zsugorinflációról beszélhetünk, hiszen a korábbi áron csak egy rosszabb minőségű terméket kap a fogyasztó, miközben ha meg akarja tartani azokat a szolgáltatásokat, amiket korábban elért, többet kell fizetnie.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)