Az Amazon Prime Video tavaly vezette be a reklámokat a korábban hirdetésmentes streaming platformjára, kezdetben azzal az ígérettel, hogy ezek diszkrétek és minimálisak lesznek. Most azonban, profitnövelési céllal, a vállalat megduplázza a hirdetések mennyiségét: a jelenlegi 2-3,5 percről 4-6 percre nő az óránkénti reklámidő. A változást először reklámvásárlók jelezték, majd az Amazon hivatalosan is megerősítette a hírt, miután korábban utalt már befektetői körökben arra, hogy a reklámidő emelése várható.
2024 elején az Amazon már áttette az összes Prime-előfizetőt egy reklámokkal támogatott csomagba, és havi 3 dolláros felárat kezdett el kérni a reklámmentességért. Most viszont azoknak is hosszabb reklámszünetekkel kell szembenézniük, akik eddig még tolerálták az enyhébb hirdetési jelenlétet.
A hirdetések számának növelése az Amazon streaminges üzletágának további monetizálási lépései közé tartozik. A cég milliárdokat fektetett saját tartalmakba, például A Gyűrűk Ura: A Hatalom Gyűrűi, a The Boys vagy a Fallout sorozatokba. Emellett auzkciókat vezettek be a hirdetési helyekre, valamint fejlettebb célzott reklámokat is a vállalat adatbázisának segítségével. Miközben ezek a lépések örömteli fejlemények lehetnek a hirdetők számára, a nézői élmény egyre több kompromisszumot kíván - a folyamatos növekedési kényszer pedig úgy tűnik, a tartalom és a felhasználói élmény rovására megy.
A helyzet minden bizonnyal egyre rosszabb lesz minden platformon, miután a világjárvány idejének streaming fellángolására reagálva mindenki rengeteg pénzt fektetett saját felülébe és annak tartalommal való feltöltésébe. Ezek a befektetések viszont egyre nehezebben térülnek meg, ez okból fordul egyre több stúdió, például a Disney is a mozik felé, míg a streamingből megpróbálnak egyre sunyibb módon több bevételt kicsikarni. Gyakorlatilag egyfajta zsugorinflációról beszélhetünk, hiszen a korábbi áron csak egy rosszabb minőségű terméket kap a fogyasztó, miközben ha meg akarja tartani azokat a szolgáltatásokat, amiket korábban elért, többet kell fizetnie.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!