Két évvel azután, hogy a Warner Bros. Discovery elhagyta az HBO nevet streamingplatformjáról, a vállalat bejelentette: idén nyáron újra HBO Max lesz a szolgáltatás neve. A döntés, amely a vállalat New York-i reklámpiaci bemutatóján hangzott el, némileg meglepetésként érte a szakmát és a közönséget, bár a márka visszafordulásának jelei már érzékelhetőek voltak, például a nemrég átalakított logón keresztül, ami visszanyúlt az ikonikus fekete-fehér HBO dizájnhoz. A Warner szerint a lépés célja, hogy tovább erősítse az előfizetők felé tett "egyediségígéretet", és hogy ismét hangsúlyozza, az HBO név még mindig aranyat ér a médiában. A vállalat közleményében azt írta, a márka visszahozatala nemcsak stratégiai, de adatalapú döntés is volt, amely az előfizetői szokásokra és a tartalomfogyasztási trendekre reagál.
David Zaslav, a WBD elnök-vezérigazgatója szerint a platform növekedésének kulcsa a kiemelkedő tartalomminőség, amelyet szerinte legjobban az HBO márka testesít meg.
"Az HBO a legmagasabb színvonalú médiatartalom szinonimája. Ennek visszahozatalával gyorsítani tudjuk a növekedésünket az elkövetkező években"
- mondta Zaslav a Madison Square Garden színpadán.
A cég elismerte, hogy a névváltások sorozata némileg összezavarta a felhasználókat. Az eredeti indok a 2023-as Max névre való váltásra az volt, hogy a platform szélesebb közönséget céloz: nemcsak felnőtteknek, de családoknak és gyerekeknek is kínált tartalmakat. Most azonban a WBD inkább a karakteres tartalmi kínálatra és a felnőtt közönségre fókuszál, és ezt a pozíciót erőteljesebben tudja kommunikálni az HBO márkán keresztül. JB Perrette, a streaming üzletág elnöke így fogalmazott:
"Nem mindenből egy kicsit akarunk kínálni, hanem valami különlegeset és kiemelkedőt - ez az, ami igazán megkülönböztet bennünket."
A WBD szerint a streaming üzletág az elmúlt két évben közel 3 milliárd dolláros javulást ért el a nyereségesség terén, és 22 millió új előfizetőt szerzett az elmúlt évben. A cél, hogy 2026 végére elérjék a 150 millió előfizetőt világszerte.
A közösségi médiában természetesen azonnal beindult a mémgyár. A Max hivatalos X-fiókja frissített biojában így írta le a helyzetet: "Ezek a rebrandek megpróbálnak megölni". A felélesztett HBO Max-fiók pedig egyenesen a Trónok harca egyik jelenetével jelentkezett: "Ami már halott, az sosem hal meg" - írták egy Jon Snow-feltámadást idéző klip mellett.
What is dead may never die. HBO Max coming this summer. Same app, new-ish name. pic.twitter.com/XVQSby8qjE
— HBO Max (@hbomax) May 14, 2025
A klasszikus "3 pókemberes" mém supermanes változatával a Max X-profil is ezt a vonalat vitte tovább:
V2 approved by legal. pic.twitter.com/uUhH3RU4T6
— Max (@StreamOnMax) May 14, 2025
Illetve a hazai hivatalos Instagram-profil sem maradt ki a buliból, a Max úgymond maxra (bocsánat) járatja az öniróniát:
Az (ismét) átnevezett alkalmazás már idén nyáron elindul, de technikailag nem lesz más, csak ugyanaz az app, régi/új névvel.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.