Szokatlan reklámkampánnyal hívta fel magára a figyelmet az IKEA, a bútoráruház a párizsi Louvre kirablására utalva népszerűsíti egyik üvegbúráját. A vállalat október 22-én tette közzé a bejegyzést hivatalos Facebook-oldalán, amelyben a termék fölött ez a szöveg olvasható:
"Ugyan ez sem védi meg a koronaékszereidet, de jól mutatnak majd benne."
A humoros hangvételű poszt gyorsan elterjedt, és sokan dicsérték az IKEA kreatív, de merész húzását.
A reklám apropóját egy valóban megtörtént bűncselekmény adta, ugyanis október 19-én profi rablók csoportja közel 35 milliárd forint értékű műkincset lopott el a párizsi Louvre-ból. A tolvajok kiléte egyelőre ismeretlen, ám nemrég napvilágra került egy telefonos felvétel, amelyen látható, ahogy a filmbe illő akció után menekülnek a helyszínről. Az eset nagy visszhangot váltott ki nemcsak Franciaországban, hanem világszerte is.
Bár az IKEA kampánya csupán humoros utalásként készült, a merész témaválasztás sokak szerint kockázatos volt. A hozzászólások között azonban többségben voltak azok, akik könnyedén vették a poént, és értékelték a kreativitást. A vállalat így láthatóan elérte célját: a figyelem középpontjába került, miközben egy egyszerű lakásdekorációs terméket is sikerült mémmé emelnie.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.