Emerald Fennell, a Saltburn rendezője és az Ígéretes fiatal nő Oscar-díjas forgatókönyvírója most Emily Brontë klasszikusát, az Üvöltő szeleket gondolja újra - méghozzá jóval erotikusabb és merészebb megközelítésben, mint amit korábban bárki látott. Az első előzetes alapján a történet drámai hevületét a testi szenvedélyek felszabadításával erősíti fel, és ezzel nem kevés vitát gerjeszt a rajongók körében. A film középpontjában Margot Robbie és Jacob Elordi áll, akik Catherine és Heathcliff szerepét kapták meg. A pároshoz még Hong Chau, Martin Clunes és a Kamaszok című minisorozatból ismert Owen Cooper csatlakozik, kiegészülve az Edgar Lintont megformáló Shazad Latiffal, valamint Alison Oliverrel, aki a testvérét, Isabellát alakítja.
A produkcióért valódi licitháború folyt még 2024-ben: a Saltburn vegyes kritikái és gyenge mozis rajtja után az Amazon Prime Videón aratott váratlan sikere ugyanis hirtelen felkapottá tette Fennell nevét. Bár a Netflix állítólag 150 millió dollárt ajánlott, végül a Warner szerezte meg a projektet 80 millióért, amihez hozzájárult, hogy mind a rendező, mind Robbie ragaszkodott a mozis bemutatóhoz.
A kísérletező hangvétel ugyanakkor nem mindenkinek tetszett. A The Guardian szerint a korai tesztvetítéseken a nézők egy része "agresszíven provokatívnak és hangulatában bántónak" nevezte az adaptációt, különösen egy nyilvános akasztást ábrázoló jelenetet, amely sokkoló részlete miatt keltett visszhangot. Fennell azonban láthatóan tudatosan vállalja a botrány szélén táncoló stílust: az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok nagyvárosaiban megjelent plakátok is provokatív képekkel és a "drive me mad" (kergess az őrületbe) szlogennel hívják fel a figyelmet a közelgő premierre.
Az is megosztotta a rajongókat, hogy a regényben sötétebb bőrűként leírt Heathcliff szerepére az ennek nem igazán megfelelő Elordit választották, a casting director, Karmel Cochrane azonban határozottan védte álláspontját, mondván, a művészi szabadság fontosabb, mint a szó szerinti pontosság. "Ez csak egy könyv, nem valóság. Nem kell mindenben hűnek lenni hozzá, hiszen a film is művészet" - jegyezte meg, hozzátéve, hogy szerinte a kész produkció önmagáért fog beszélni.
Emily Brontë regénye hosszú ideje inspirál filmeseket, William Wyler 1939-es klasszikusától Andrea Arnold 2011-es feldolgozásáig számtalan formában öltött testet. Most azonban minden jel arra utal, hogy Fennell változata új mérföldkő lehet a merész újraértelmezés miatt, persze az sincs kizárva, hogy épp ez okozza majd a vesztét. Mindenesetre kíváncsian várjuk a bemutatót, amelyet Bálint-napra, azaz február 14-ére időzítettek jövőre, ami tökéletesen illeszkedik a szerelem legszélsőségesebb arcait megmutató történethez.