Az utóbbi néhány hónapban számos hazai kötődésű videójátékos projektről számoltunk be nektek, legyen szó magyar fejlesztésű játékokról, vagy akár nagyszabású szinkronprojektekről. Ezúttal egy újabbat hoztunk nektek az előbbi kategóriából. A Steel Widow Klan fejlesztésében készülő Jerico Proxima - Zsiványűr egy különleges, magyar fejlesztésű retro sci-fi szerepjáték, amely a 70-es és 80-as évek képregényvilágát idézi meg - inspirációként többek között Nemere István A kupolaváros titka és Pierre Christin Valérian et Laureline sorozata szolgált.
A játék műfajilag körökre osztott, csapatalapú RPG és csatahajó-menedzsment szimulátor hibrid, amelyben egy hatalmas, véletlenszerűen generált galaxist járhatunk be. A játékos dönthet, hogy kereskedő, csempész, kalóz, roncsvadász, hadúr vagy igazságosztó szerepében alakítja sorsát - és egyik végigjátszás sem lesz soha ugyanolyan, mint egy másik.
A csapatunk kilenc karakterosztályból állítható össze, ezen felül pedig hat további ideiglenes szövetséges csatlakozhat mellénk. A harcok mellett kulcsfontosságú a környezettel való interakció: az ellenfelek kijátszhatók, szabotálhatók vagy akár saját védelmi rendszereik fordíthatók ellenük. Az űrcsaták során ágyúkkal, torpedókkal, elfogó vadászokkal és hackeléssel is támadhatunk, miközben a Gazember torpedó fregatt szinte végtelenül testre szabható.
A történet szerint öt nagy frakció uralja a galaxis erőviszonyait, és a játékos bármelyikkel szövetséget köthet. A fegyverek között modolható, párosan használható és legendás példányok is akadnak. A történet két befejezéssel rendelkezik, a kihívások viszont nem a kezdő játékosokat célozzák - a készítők a Fear and Hunger hangulatát ígérik, de kevésbé kegyetlen sérülésrendszerrel.
A hangulatot többek között Retrööx, Girl in the Mirror és StellarDrone zenéi erősítik, így a Jerico Proxima - Zsiványűr a hazai sci-fi és indie RPG rajongók számára egyaránt ígéretes kalandnak tűnik. A fejlesztők ígérete szerint hamarosan egy DLC, illetve egy kapcsolódó társas is érkezik majd.