Hirdetés

Megérkezett a magyar fejlesztésű Paracom, egy moddolható iceberg-játék

|

Megjelent a Paracom, egy moddolható, titkokkal teli iceberg-játék, amely közösségi tartalomra épít.

Hirdetés

A Paracom teljes változata mostantól elérhető Steamen, és bizony az a nagy harci helyzet, hogy amit a fejlesztők ígértek, az nem pusztán egy körbepörgetett indie RPG. Egy olyan "iceberg" élményt kaptunk, melynek felszínén egy tiszta, kerek történet fut le, ám ha hajlandó vagy mélyebbre ásni, további rejtett tartalom, alternatív befejezések és titkos főellenfelek tárulnak fel. A készítők célja ambiciózus: saját SCP/Backrooms-szerű univerzumot építeni, amelyet a közösség bővíthet, a legjobb fanwörkök pedig hivatalos DLC-be kerülhetnek átültetésre.

A játék rendszere kifejezetten moddolásbarát: könnyen készíthetők mission packok és egyedi tartalmak, ehhez a fejlesztők külön e-mailcímet (paranormalcommand@gmail.com) is megadtak a beküldésekhez. A moddereknek annyi plusz költséget jelenthet csak, hogy bizonyos kiegészítők (például RPG Maker XPT) külön licencet igényelhetnek, de maga a Paracom arra lett tervezve, hogy a közösség gyorsan és egyszerűen alkothasson hozzá. 

A játékmenet ígéretesen kombinálja az RPG-elemeket a taktikus harcrendszerrel: bár elméletileg nem szükséges grindolni a szinteket (egy 1. szintű csapattal is be lehet fejezni a kampányt) a harcok mélyek és rendszerszintűek. A találatok testreszabott hatással járnak (egy meglőtt láb lelassítja az ellenfelet, egy sikeresen eltalált fej azonnali győzelmet eredményez), a növény-állagú ellenségeken terjed a tűz, az idegközpont sérülése pedig teljes bénulást okoz, így a csaták mögött sokszor logika és kreativitás áll, nem csak számszerű statisztika. 

Hirdetés

A rejtvények és problémamegoldás sokszor több utat kínálnak: egy feladat megoldható logikával, nyomozással és információgyűjtéssel, de a játék lehetőséget ad a "robbanjuk fel az egészet" típusú, konfrontatív megoldásokra is, ez a választás pedig következményeket szül. Az anomáliák rendszeréhez dinamikus mechanika kapcsolódik: minél több kárt okozol egy anomáliának, annál kevésbé lesz barátságos hozzád a környezet, több és erősebb ellenség kezd megjelenni. Ez a dinamika valódi kockázat-jutalom mérlegelésre kényszeríti a játékost, és sokszor a leleményesség és a visszafogottság lehet a győzelem kulcsa.

A Paracom történetvezérelt döntéseket is tartalmaz, amelyek nem üres látványelemek: minden választásnak súlya van, és a narratíva következményekkel reagál, így minden végigjátszásnál más szálak és arányok bontakozhatnak ki. A fejlesztők külön kiemelik, hogy az A befejezést csak a legnehezebb fokozaton lehet elérni, ami extra ösztönzést ad a kihívást keresőknek és a több végkifejlet iránt kíváncsi játékosoknak. Egyébként összesen öt befejezés vár felfedezésre. Külön érdekesség a játékmenet meta rétege: bizonyos rejtvények összetevői szétszórva találhatók, és ha a párosításokat "kívülről" (azaz a játék szokványos logikáján túli módon, kreatívan) illeszted össze, a csapattársaid gyanakodni kezdhetnek rád, és a mentális befolyásolás mechanikája miatt elfordulhatnak tőled. Ez a paranoia-tengely jól illeszkedik a Paracom atmoszférájába.

A teljes játék megjelenése most ad igazán teret annak a közösségi tervnek, amelyet a fejlesztők kieszeltek: a Paracom univerzuma a fanok révén bővülhet, a legjobb külső ötletek pedig hivatalos DLC-vé válhatnak. Már érkezett is egy ilyen közösségi anyag, és további beküldéseket várnak. 

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)