Chainsaw Man: The Movie - Reze Arc kritika - a tinédzser lélek abszurd tragédija

|

Azt a részt most tegyük félre, ahol a láncfűrész karú srác egy cápán lovagolva vagdossa a tornádó-babát. Nem ez a lényeg srácok.

A tini szerelemnél kevés toxikusabb dolog van az életben. Ahogy a hormonok és a józan ész próbálnak egyezséget kötni egymással, a szívünk azt érezteti velünk, hogy a mostani események a legfontosabb pillanatai életünknek. A fejünk kavarog, a gyomrunk bukfencezik, a haverjaink meg röhögnek, mert nem tudják elképzelni, hogy mi az ég fontos nekünk ennyire ebben a csajban/srácban.

Kevés olyan film van a világon, ami hitelesen tudja illusztrálni ezt, de a Chainsaw Man: The Movie - Reze Arcnak ez kétségtelenül sikerült. Denji egy vállalható mondatot nem bír összefűzni egy lány jelenlétében, amit nyilván annak köszönhet, hogy a mélynyomorban felnőve nem hogy iskolában, de még emberek között sem járt életében. Most hirtelen két nő közé szorul, és a motor-hajtotta szíve azt se tudja merre dobogjon.

Denji fiam, te szerencsétlen idióta

A Chainsaw Man film az első évad után veszi fel a fonalat. A világban ördögök élnek, akik különböző erőkkel bírnak és kínozzák az emberiséget. A hatalmuk attól függ, hogy mennyire félnek az emberek attól, amit reprezentálnak. A paradicsom ördög nem sok vizet zavar és még beszélni se tud, de a jövő ördög már túlfejlődött az emberi alakon is, és nagyon szereti szopatni azokat, akik azt hiszik, hogy megkerülhetik a rájuk váró borzalmakat. A főszereplőnk, az utcán nevelkedett Denji, örök barátságot formál a láncfűrész ördöggel, aki valójában egy irtó cuki kis kutyuska. A fűrész kimenti Denjit a halál markából, amikor egy összetűzés során a fiú szívének helyére lép, és megadja a lehetőséget örök barátjának egy normális, teljes életre (már amennyire normális életet élhet egy ember/ördög hibrid, akinek láncfűrész jön ki a fejéből).

Denjit nem sokkal később találja meg Makima, egy ördögök szabályzására, elfogására, letartóztatására és/vagy kivégzésére szakosodott kormányzati szerv vezetője. Mint minden 16 éves srác, Denji persze azonnal beleszeret a vöröshajú nőbe, akinek első dolga az volt, hogy megetesse őt, és ráterítsen egy kabátot a kimerült, vacogó testére. A srác kap is tőle egy melót, szobatársakat, és megnyílik előtte a normális élet ajtaja, ahol (brutálisan vérgőzös, és életveszélyes bevetések során, de) végezheti munkáját, kap érte fizetést, és emberekkel töltheti idejét. Mindezt úgy, hogy szíve szerint igazából csak egy randira vágyik Makimával, amiből kap is egy kis kóstolót a film elején. Az első mozizással töltött este után, aztán belefut egy másik kihívóba, a lila hajú, irtó cuki, és életvidám Rezébe, aki látszólag pont az az energikus és tettre kész kiscsaj, akire Denjinek szüksége lenne.

A Reze Arc nem rágja szánkba a felütést, vagy azt, hogy mi is történt az első szezon során, és nem is nagyon kell neki. Fujimoto történetének első szakaszában ez a legkönnyebben emészthető történet, lévén tényleg csak a tinirománcra és a karakterek kapcsolatára koncentrál. A Mappa filmes feldolgozása sokkal természetesebben, elegánsabban és izgalmasabban tálalja ezt fel nekünk, mint bármelyik amcsi vígjáték a 2000-es évek elejéből. Még a trailerekben hangos meglepődöttséggel fogadott, meztelenül fürdőzős jelent sem érződik "fanservice-nek": itt tényleg csak két tini úszik egy medencében, akik azt sem tudják, hogy mit kezdjenek egymással. Az érzelmek és Denji tanácstalansága a film minden másodpercében tapintható, ez pedig köszönhető a karakterábrázolásnak, az írás feszességének és a színészek kimagasló teljesítményének.

Aztán úgy 40 percnyi romantika után elhangzik az első "Boom!".

Sharknado

"MINDEN NŐ, AKIVEL TALÁLKOZOK MEGPRÓBÁL MEGÖLNI!"

- és Denjinek fogalma sincs mennyire igaza van, mert szerencsétlen hősünknek valójában mindenki a szívét akarja. Szó szerint. A felvezetés lassú, érzéki, és maximálisan kihasználja a műsoridejét, de a film második fele egy levegővételre sem áll meg. Abban a pillanatban, hogy Denjinek is leesik mi is történik itt, a Mappa animátorai a vasig tapossák a pedált, és addig nem szállnak le róla, amíg a stáblista el nem kezd pörögni.

A bomba ördög egy halk "Boommal" lép a színre, és azonnal kiüti Chainsaw Mant. Amíg a főszereplőbe elég vért öntenek a haverjai, hogy magához térhessen, addig a csapat többi részéé a terep. Aki, az angyal ördög, de még a mindig takonyig bőgő Kobeni is kapnak egy-egy jelenetet, ahol megpróbálják visszatartani a bombát. A művészek és az animációs csapat tagjai már ezekben a harcokban megvillogtatják a büdzsét és az időt, amit a Reze Arcra kaptak: az olyan elhanyagolható pillanatokban is, mint az erőszak ördög közbeavatkozása, minden ruhadarab mozog, mindennek lendülete van, minden a szivárvány színeiben pompázik. Olyan gyönyörű gore-t még nem láttunk, mint, amit a Mappa rakott a vászonra, abban a 2 percben, amíg a Special Division 2 ügynökei fogták vissza a bomba ördögöt. Rövid harc volt, de még ez a mangában néhány oldalas szakasz is egész anime epizódokra jellemző törődést kapott.

Amikor aztán Denji feltámad, minden animációs konvenció megszakad. A részleteket élje majd át mindenki maga a moziteremben ülve, de az akciójeleneteinek minden képkockája elképesztő részletességgel került megrendezésre, a hátterektől a kameramozgáson át. Néhány éve még az is nagy szónak számított, hogy a Jujutsu Kaisen 0-ban a művészek képesek voltak egyben tartani a másodpercenként 15 ütést produkáló Satoru Gojo karjait, most viszont hollywoodi fotómunkát megszégyenítő tálalást kapunk ahhoz, hogy egy tini srác a láncfűrész karjaival vág szeletekre egy tokió közepében tomboló óriás bébit. Egy cápán lovagolva.

Aztán amikor a pusztítás véget ér, és mindenki kifárad, akkor minden egy csendes pillanatban rendeződik. A Reze Arc érzelmes drámája, és vérgőzös akciója mind kipukkad egy gyengéd jelenetben, ahol az extrémitások kiegyenlítődnek, és csak a jövő aggodalmai maradnak utánuk. A búcsú fájó, kegyetlen, és tökéletesen mintázza a tinilét végét.

Fujimoto, ha egyszer elkaplak Fujimoto!

A Chainsaw Man: The Movie - Reze Arc tökéletes munkát végez azzal, hogy új embereknek mutasson egy önmagában is megálló történetet, és behúzzon egy új közönséget, ebbe az őrült világba. A következő évad már biztosan ott készül valahol a Mappa gyárának futószalagjain, és amikor itt lesz, akkor jóval többen fogunk izgulni Denji és barátainak sorsáért, mint ahányan azt a Reze Arc előtt tettük. Ahogy magunk mögött hagyjuk ennek a történetnek a végét, csak annyira szeretnék a lelketekre kötni, hogy Fujimoto egy kegyetlen író, Makima nem a barátod, és a Mappa elképesztő csodákat tud neked mutatni, ha kitárod előtte a szívedet (és a cég tulajdonosai nem ütlegelik a csapatot Jujutsu Kaisen feliratos ostorokkal).

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)