Hirdetés

Kojima sem tudta, hogy Wachowskiék neki akarták adni a Mátrix játékot

|

A legendás fejlesztő most először hallott arról, hogy Konami visszautasította a Wachowski testvérek ajánlatát, pedig szerinte akár meg is lehetett volna valósítani a projektet.

Hirdetés

Hideo Kojima is meglepetten olvasta, hogy a Wachowski testvérek annak idején neki szerették volna adni a Mátrix videojáték adaptációját, de a Konami állítólag azonnal nemet mondott. A Metal Gear Solid és a Death Stranding alkotója szerint róla senki sem tájékoztatta, hogy egy ilyen beszélgetés egyáltalán megtörtént, pedig szerinte talán lett volna rá mód, hogy megvalósítsák.

Az egész történetet az amerikai IGN tárta fel, amikor a Konami korábbi alelnöke, Christopher Bergstresser elmondta: a Wachowski testvérek hatalmas rajongói voltak Kojimának, és 1999-ben személyesen is találkoztak vele Tokióban, hogy felajánlják neki a Mátrix játék fejlesztését. A tárgyaláson viszont Kazumi Kitaue, a Konami akkori vezetője egyszerűen annyit mondott:

"Nem".

A projekt így sosem valósult meg, bár a résztvevők még közösen részt vettek a japán premier utáni bulin.

Hirdetés

Kojima most angol nyelvű üzenetben reagált a hírekre, és azt írta:

"Meglepett, amikor olvastam, hogy a Wachowski nővérek 1999-ben 'felkínáltak nekem egy Mátrix játékot'. Az elmúlt 26 évben senki sem említette, hogy ilyen beszélgetés zajlott volna.".

Elmondása szerint valóban találkozott a rendezőpárossal Japánban, többször is beszélgettek, és leveleztek egymással, de sosem hozták szóba a felkérést.

"Akkoriban már nagyon el voltam havazva a Metal Gear Solid 2-vel, így valószínűleg nem tudtam volna azonnal igent mondani. De ha tudtam volna róla, talán lett volna mód rá, hogy működjön a dolog."

- írta.

Kojima jelenleg több új projekten is dolgozik, köztük az Xboxra készülő OD című horrorjátékon, amelynek első előzetese nagy visszhangot váltott ki. A trailerben Sophia Lillis, Udo Kier és Hunter Schafer szerepel, és sokan már most a P.T. szellemi örökösét látják benne.

A Mátrix végül más kezekben született újjá videojáték formájában: a Enter the Matrix 2003-ban, a Path of Neo 2005-ben, míg az online spin-off, a Matrix Online ugyancsak 2005-ben jelent meg. A franchise 2021-ben tért vissza rövid időre az Unreal Engine 5 technikai demójával, amelyben újra bepillanthattunk, hogyan festene a Mátrix világa a modern grafikai motorral.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)