Hosszú hallgatás után ismét reflektorfénybe került a Heavy Rain és a Detroit: Become Human fejlesztője, a Quantic Dream. Miközben a rajongók a 2021 végén bejelentett Star Wars: Eclipse híreit várták, kiderült, hogy a stúdió hét éve egy teljesen új projekten is dolgozik. A Spellcasters Chronicles névre keresztelt játék a Quantic Dream első többjátékos alkotása, egy 3v3 MOBA. A körök 25 percig tartanak, és a cél az ellenfél úgynevezett lifestone-jának elpusztítása, miközben a csapatok területeket foglalnak, minionokat idéznek és taktikáznak a győzelemért.
A játék különlegessége, hogy minden karakter - egyedi képességekkel és háttértörténettel rendelkező mágus - korlátlan ideig képes repülni, így a csatatér akár a levegőbe is kiterjedhet. A harcokat támogatják a különböző támadó és védekező varázslatok, idézhető lények, valamint az épületépítési lehetőségek, amelyekkel a játékosok megerősíthetik pozícióikat. A karakterek közötti szinergiákra is nagy hangsúly került: például egy tűzmágus lángra lobbanthatja harcos társának fegyverét, új taktikai lehetőségeket teremtve.
A csaták kulcspillanatai a hatalmas titánok megidézése lesz - minden játékos egyet hívhat segítségül. Ezek a gigászi lények képesek teljesen megfordítani egy mérkőzés menetét, így megjelenésük mindig kritikus pontot jelent. A fejlesztők célja, hogy a Spellcasters Chronicles egyszerre legyen látványos és mélyen stratégiai: a játékosok előre összeállított "varázspaklival" indulnak, ahol minden varázslat korlátozottan használható, így a források beosztása döntő fontosságú. A játék ingyenesen lesz elérhető, és a fejlesztők ígérete szerint nem tartalmaz pay-to-win elemeket - a mikrotranzakciók kizárólag kozmetikai jellegűek lesznek.
A Spellcasters Chronicles fejlesztése már azelőtt elkezdődött, hogy a kínai NetEase felvásárolta volna a stúdiót. David Cage, a Quantic Dream alapítója szerint a projekt célja az volt, hogy a csapat történetmesélési tapasztalatát új formában kamatoztassák.
A játék világában az istenek eltűntek, és egy Source nevű energia birtokosai, a mágusok formálják a jövőt. A történet közösségi alapú lesz: a játékosok győzelmei és vereségei befolyásolják a világ alakulását és a szezonális narratívát. A Spellcasters Chronicles zárt bétája még idén indul a Steamen, a teljes megjelenés pedig 2026-ra várható, PC-n és konzolokon, cross-platform támogatással.