Hirdetés

Elkészülhetett volna a Dragon Age: Origins remaster, de az EA nem kért belőle

|

Mark Darrah szerint a kiadó nem adott zöld utat a projektnek

Hirdetés

Mielőtt a Baldur's Gate 3 tarolta volna le a fantasy RPG-rajongókat, a Dragon Age: Origins volt az a játék, ami a klasszikus szerepjátékok hangulatát újra a figyelem középpontjába hozta. A Mass Effect modern sci-fi világával szemben a Bioware szándékosan az old-school CRPG közönséget célozta meg vele. Bár a sorozat minden része rendelkezik saját rajongótáborral, az első epizód sokak, köztük Mark Darrah volt executive producer kedvence maradt. Darrah egy interjúban elárulta, hogy ugyan felmerült a játék és folytatásai remasterének ötlete, az Electronic Arts nem biztosított hozzá elegendő forrást.

A MrMattyPlays YouTubernek adott beszélgetés során Darrah felidézte, hogy a Mass Effect Legendary Edition sikere után sokan gondolták logikus lépésnek egy Dragon Age-gyűjtemény elkészítését. Azonban az EA történelmileg inkább ellenáll a remastereknek, amit Darrah szerint nehéz megérteni egy tőzsdén jegyzett cégtől, hiszen gyakorlatilag "ingyen pénzről" van szó. A technikai nehézségek is közrejátszottak: míg a Mass Effect teljesen az Unreal Engine-ben készült, addig az Origins és a Dragon Age 2 különböző motorokat használt, az Inquisition pedig már Frostbite-ra váltott, így a munka sokkal összetettebb lett volna.

Hirdetés

Darrah elmondta, hogy a Bioware próbált külsős csapatot bevonni a projektre, akár remake, akár remaster formájában, de az EA álláspontja az volt, hogy saját költségvetésükből oldják meg - ez azonban a párhuzamosan futó fejlesztések miatt lehetetlennek bizonyult. A producer szerint a Dragon Age 2 vegyes fogadtatása is részben annak köszönhető, hogy nem készítették fel megfelelően a játékosokat a változásokra, ahogy a Veilguard esetében is segíthetett volna egy nyíltabb kommunikáció.

A jövőt illetően Darrah úgy véli, mind a Dragon Age, mind a Mass Effect hasonló helyzetben van: egy jól fogadott trilógiát egy gyengébben teljesítő negyedik rész követett. Szerinte a legjobb lépés egy Dragon Age-remaster lenne, mielőtt a sorozat új irányt venne, de hangsúlyozta, hogy nincs bennfentes információja a készülő projektekről. A rajongók egyelőre kénytelenek beérni a jelenlegi kínálattal, és várni, hogy a Bioware vagy az EA mikor látja meg újra a lehetőséget Thedas világának felelevenítésében.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)