Hirdetés

Bezzeg régen: az első 3D-s Metroid játék fejlesztése majdnem totális katasztrófa lett

|

Nem sok hiányzott ahhoz, hogy az egész Retro Studios beleroppanjon a Metroid Prime fejlesztésébe, végül egy vezetőváltás mentette meg a csapatot.

Hirdetés

A 2002-es, GameCube-ra (majd később Wii-re) megjelent Metroid Prime kiváló címként él a széria rajongóinak emlékezetében, azt viszont kevesen tudják, hogy csöppet sem volt zökkenőmentes a játék fejlesztése, sőt olyan erős volt a nyomás a hajrában az alkotókon, hogy majdnem az egész fejlesztőcsapat tönkrement a munka során.

Minderről most Mike Wikan, a játékért felelős Retro Studios egyik korábbi munkatársa mesélt a Kiwi Talkz podcastban. Wikan arról számolt be, hogy a Retro Studios és a Nintendo kollaborációjából született Metroid Prime fejlesztése vége felé hajmersztő túlórákkal kellett szembenézniük a csapattagoknak.

Hirdetés

Ő például volt, hogy 48 órát végigdolgozott mindössze egyetlen óra alvással, de többször előfordultak a 36 munkaórás műszakok is. Elmondása szerint a fejlesztés utolsó 9 hónapjában gyakorlatilag a hét mind a hét napján, napi 24 órában folyamatosan dolgozott csapat. 

A játék végül persze elkészült, de a túlterheltség nem maradt eredmény nélkül. A munkatársak teljesen ki voltak készülve, sokan el akarták hagyni munkahelyüket. Maga Wikan is több helyről is kapott munkaajánlatokat, melyeken erősen elgondolkodott. 

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Végül a Nintendo lépett közben: felvásárolták az egész Retro Studiost, a Nintendo of America oldaláról pedig Michael Kelbaugh került a stúdió élére. Az új vezető pár hét türelmet kért az alkalmazottaktól, és azt ígérte, mindent megváltoztat a cégen belül.

Végül így is lett. Voltak még a későbbiekben is megfeszített fejlesztések (ezt tényleg elég nehéz elkerülni), de olyan időszak sosem köszönt már vissza, mint amilyen a Metroid Prime fejlesztésének utolsó 9 hónapja volt. A csapatot ma is Kelbaugh vezeti, mint elnök-vezérigazgató, mi pedig egy emlékezetes Metroid játékkal lettünk gazdagabbak.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)