Ismervén, hogy mennyire nyögvenyelősen akart megvalósulni a projekt, egy árva fityinget sem tettünk volna a System Shock remake sikerére. A Looking Glass 1994-es klasszikusa, a System Shock teljes körű felújítását még 2015-ben harangozta be a régi játékok újrakeveréséről elhíresült Nightdive Studios. Első nekifutásra Unity motorral dolgozott a csapat, amely egy, az eredetihez hű remake ígéretével sikeres Kickstarter-kampányt indított. Később azonban a fejlesztők egyre merészebb ambíciókat fogalmaztak meg, majd egy motorváltást (2017-ben álltak át Unreal Engine-re) követően már az alapjaitól újragondolt rebootról beszéltek.
Csakhogy a projektet közönségi finanszírozás útján pénzelő rajongók nem ezért fizettek. Eközben a reboot mind nagyobbra és nagyobbra nőtt, kihízva a büdzsé kereteit, a stúdió pedig megpróbált új befektetőket keresni, sikertelenül, így elsősorban ezért, illetve kisebb részben a közfelháborodás miatt hátraarcot csinált a Nightdive, és visszatért ahhoz az elképzeléshez, ami mentén eredetileg dolgozott.
Ilyen előzmények után tényleg nem volt túl sok okunk az optimizmusra, de leszámítva a feleslegesen eltékozolt éveket és pénzt, a 2K Gameshez tartozó Prime Matter gondozásában tavaly PC-re megjelent System Shock remake nagyszerűen sikerült. Lelkendező kritikákkal halmozta el a szakma, de ennél sokkal fontosabb, hogy a széria rajongói is örömüket lelték benne.
Hamarosan a konzolos tábor is megtapasztalja majd, hogy miért is annyira fontos építőköve az iparágnak a System Shock. Ha ugyanis 30 éve a Looking Glass a konkurens stúdiókat követve gyors tempójú lövöldét farag a SHODAN nevű mesterséges intelligencia ellen küzdő hacker történetéből, akkor talán sosem születik meg az immersive simek műfaja, és ma olyan franchise-okkal lennénk szegényebbek, mint a Thief, a Deus Ex, a BioShock vagy a Dishonored.
A System Shock remake május 21-én jelenik meg PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X|S-re.