Hirdetés

Top Spin 2 bemutató

|

Minden egyes sportjáték esetében alapvető médiafogás, hogy kik reklámozzák: a hitelesség része, hogy az adott sport legjobbjai megjelenjenek a játékban.

Hirdetés

Elnézést ezért a macsós indításért, persze azokat is megértem, akik Sarapova (Mauresmo, Williams, Dementieva stb...) stílusáért rajonganak, és olyan pasit szeretnének maguknak, mint Federer, Hewitt vagy mondjuk Moya. Lelkük rajta: ebben a teniszprogramban szinte mindegyik mai nagy teniszezőt „ki lehet" próbálni. Sokan már ezért is megvennék, pedig ez még csak a felszín, ami alatta van, az tetemes mennyiségű tartalom.

 

A mesterművek szerepe a teniszben
A tenisz kifejezetten hobbisport, nem véletlen, hogy ilyen népszerű világszerte. A világ minden táján rengeteg teniszpálya van, és szinte mindenkinek a kezében volt már ütő; végül is nem egy bonyolult dolog: van egy labda, amelyet egy ütővel át kell ütni a háló felett. Más kérdés, hogy ezt jól csinálni: nos, ahhoz rengeteg tehetség és edzés kell. Ezért is hihetetlenül jó a Top Spin 2 karrier módja, ahol egyrészt igencsak részletes „genetikai" üzemmód segítségével tudjuk elkészíteni saját teniszezőnket, másrészt végigjárhatjuk a szamárlétrát úgy, hogy nem kell 10-15 évet rászánnunk. A dolog ugyanis pont erről szól: a csutka gyenge kis teniszezőből kell eljutnunk a világranglista tetejére. Azért emelem ki, hogy „gyenge", mert kezdéskor a képességek elég alacsony szintje áll rendelkezésünkre, s ezt csak folyamatos edzésekkel tudjuk növelni, illetve szinten tartani. Magyarán nemcsak csili-vili, „folyton meccset játszunk, és kész" az élet, hanem rengeteg brusztolás, unalmas gyakorlat, netán jópofa edzésfeladat (céltáblák lövöldözése, falak lebontása, hatalmas medicinlabdák odébb pöcögtetése, bábuk ledöntése stb. ...) kell ahhoz, hogy képességeink fejlődjenek. Mert hiába is vagyunk a gamepad ördögei, ha kis teniszezőnk képtelen 70 mph-nál gyorsabb szervát ütni, egészen egyszerűen azért, mert ezt a képességét még nem fejlesztettük fel. Egyébként az idők során elég sok ilyen képességet kell növelni, szerencsére erre a célra rengeteg edzési lehetőségünk lesz, főleg az elején, amikor a ranglista hátsó részében vegetálva esélyünk sincs, hogy a nagyobb tornákra benevezhessünk.

Top Spin 2 - 2. kp Top Spin 2 - 4. kp

Mi a gamepad ördögei vagyunk
Említettem az előbbiekben a gamepad ördögeit - nos, a Top Spin 2 tipikusan az a játék, ahol minimum hat gomb tökéletes időzítésű használatát el kell sajátítani: a négy alapgomb az alapütéseket jelképezi, míg ezeket a gamepad elején található gombokkal kombinálva „risk-shotok", azaz kockázatos ütések jönnek létre. Szerencsénkre a fejlesztők mellettünk álltak: az egyik gomb MINDIG jól visszaadja a labdát: ezzel az ütéssel sokra nem megyünk, de legalább egy meredek helyzetben biztosak lehetünk, hogy a labda visszakerül az ellenfél oldalára. Az egy másik kérdés, hogy ezzel mit kezd majd az ellenfél, ugyanis a tenisz az ütőerő meg az ütések arzenálja mellett leginkább a taktikáról szól: mi futtatjuk az ellenfelet, vagy ő minket. Ehhez ez a hat gomb és ezek kombinációi minden segítséget megadnak, sőt ahogy a képességeink nőnek, úgy a precizitásunk is: a labda inkább csípi a vonalat, mint hogy széles legyen. Apropó, csípi a vonalat! Nagyon fontos az időzítés a Top Spin 2-ben - nem mindegy, mikor nyomjuk le az ütés gombját, és meddig tartjuk lenyomva, minden ezen múlik: hogy merre megy a labda, mit csinál. Ja, még egy fontos dolog: a képernyő felső oldalain van egy Risk méter: minél magasabb a csík, annál jobban sikerül egy-egy rizikós ütés - érdemes odafigyelni, mikor lehet kockáztatni. Egyébként nem bonyolult megtanulni, figyelni kell a nagy teniszezőket a tv-ben, és utánozni őket. Na kb. ennyi. Hogy én ezt milyen jól leegyszerűsítettem! Újdonság az első részhez képest egyébként, hogy a már emlegetett edzők igen sokfélék, és amikor úgy látják, hogy bizonyos képességeink nem erősödnek kellőképp, illetve hogy lehetnénk jobbak, jelentkeznek, és bájos üzeneteket hagynak a rögzítőnkön. Aranyos!

Most gyorsan meccsezzünk egyet, bébi!
A hosszan tartó karrier mód mellett szerencsére vannak gyors játékmódok is, például a Quick Match, amely kimondottan arra szolgál, hogy kiválasszunk két profit (vagy valamilyen, a karrier módból importált karaktert), és azonnal püfölhessük a labdát. Itt az egyes és a páros bármilyen kombinációja létrejöhet: ahogy a GSTV filmben is láthatjátok, hölgy úr ellen vagy hölgy páros vegyes páros ellen stb. Ahogy a valós teniszben, az urak kicsit erőteljesebbek, ezért jó kihívás lehet mondjuk Dementievával játszani Federer ellen. Mindenesetre nagyon jópofa, hogy akár mondjuk a Grand Slam-környezet, akár egy lepukkant nyilvános chicagói teniszpálya is választható: a közönség úgyis szépen gyülekezni kezd, ha izgalmas a meccs. Itt szeretném megemlíteni, hogy a környezet életszerűsége semmi kívánnivalót nem hagy maga után: amikor a Federer-Roddick meccsről készítettem screenshotokat, az emberkék a háttérben randiztak, sétáltak, a kertész locsolta a virágokat, a kóbor kutya becsászkált a pályára, autók jöttek-mentek a kerítésen túl: szóval a hangulat az ott van, nagyon tetszett a dolog. Persze lehet ezt a világ legelegánsabb stadionjaiban is művelni, de a lényeg a tenisz. Egyébiránt elég sok úgynevezett cut-scene animáció van a játékban, a játékosok feltűnően gyakran ünneplik magukat egy-egy jól sikerült pont után: ez néha zavaró a hölgyeknél, ahol a grafikus motor picit hibázik olykor a kebel megjelenítésében - de meg lehet szokni.

Top Spin 2 - 6. kp Top Spin 2 - 8. kp

Jé, ez a csávó tiszta Moya
A grafikus motor tisztességgel teszi a dolgát: gondolom, a „nagy tesó" Xbox 360-on sem lehet kevésbé látványos a dolog. Minden híres profi jól felismerhető, bár őszintén szólva olyan vonzó női teniszezőknél, mint Dementieva vagy mondjuk Sarapova pont az a megfoghatatlan emberi báj hiányzik, amelytől ők a valós életben olyan csinosak, amilyenek. No persze ez nem a grafikus motor hibája, egyszerűen csak itt tart a technika egyelőre. Lesz ez jobb is 5-10 év múlva, biztosan. Ugyanígy a pályák, az idegen objektumok is kiválóan rendereltek, sőt arra is ügyeltek, hogy mondjuk egy kisebb pályán, ahol nyitva van egy ajtó, ha arra gurul a labda, ott simán kigurul. Nagyon apró részlet, de fontos a hitelesség szempontjából. Szerencsére a fizika is jól működik, az eltérő borítások másképp viselkednek, sőt a különböző ütők is, de úgy gondolom, hogy ez alap egy teniszprogramban.
Ebben a progiban tehát minden adott ahhoz, hogy jó meccseket lehessen játszani a gép ellen, sőt hosszú karrier is áll előttünk - de ha csak bolondozni akarunk, és van több gamepad a gépünkön, akkor is vannak nekünk való apró, árkád teniszjátékok, amelyekkel szórakoztathatjuk egymást a haverokkal. Szóval igazi mesteri iparosmunka a Top Spin 2, szinte lehetetlen bárhol is belekötni: talán az irányítás viszonylagos bonyolultsága az, ami picit zavaró lehet alkalmanként, de ha valaki megszokta, hogy 6-8 gombot tökéletesen kezeljen egy gamepadon, akkor már ezzel sem lehet problémája.

91%

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)