Lara Croftnak újabb trófea kerülhet a virtuális vitrinszekrényébe: a Guinness World Records szerint ő lett minden idők legnagyobb példányszámban elkelt női videójátékos főhőse, ráadásul ő szerepelt a legtöbbször magazinok címlapján is. A kalandor már 2300 borítón tűnt fel, olyan patinás lapokkal együtt, mint a Newsweek, a Time vagy a The Face. A Guinness adatai alapján a Tomb Raider-sorozat összeladása meghaladta a 100 millió példányt, ami toronymagasan a versenytársai fölé emeli a karaktert.
A Crystal Dynamics stúdióvezetője, Scott Amos szerint Lara három évtizede inspirációs forrás, és óriási megtiszteltetés számukra, hogy Guinness-rekordokkal is elismerték a hatását. Úgy fogalmazott, ezek az eredmények emlékeztetnek arra, milyen erős kulturális nyomot hagyott a világban, és mennyire szenvedélyes közösség kíséri az útját. A cég állítása szerint Lara jövője fényesebb, mint valaha, hiszen ugyanazzal a kíváncsisággal, bátorsággal és kalandvággyal építik tovább, amely a kezdetektől meghatározza.
A Guinness szerkesztője, Alice Bell egyszerűen "igazi videójátékos ikonnak" nevezte, és úgy véli, Lara folyamatos rekorddöntései világosan mutatják, mennyire inspiráló karakter. Szerinte a kalandor szellemisége még hosszú ideig uralkodni fog, és ki tudja, milyen új mérföldkövek várnak rá a jövőben.
A játéksorozat legutóbbi nagy epizódja 2018-ban jelent meg Shadow of the Tomb Raider címmel, a Crystal Dynamics pedig jelenleg is dolgozik a következő felvonáson az Amazonnal közösen. Addig is akad bőven útravaló a rajongóknak: a Netflix animációs szériájának második évada decemberben érkezik, az Amazon Prime pedig egy élőszereplős sorozatot készít, amelyben Sophie Turner bújik majd Lara bőrébe.