Hirdetés

The Y-Project interjú

|

A német nemzetiségű Westka Interactive az Arcatera: The Dark Brotherhood után egy újabb játék fejlesztésébe kezdett bele. Az FPS stílusú The Y-Project leginkább az Unreal engine miatt keltette fel sokunkban az érdeklődést...Persze másért is :)

Hirdetés

Computer and Video Games: Mita dolgoztok a The Y-Projecten?
Westka Interactive: A jelenlegi projekten krlbell egy ve folynak a munklatok. Ezalatt az id alatt korszer technikai vvmnyokkal fegyverkeztnk fel, s meghatroztuk a tnyleges fejlesztcsapat tagjait. E mellett a jtk dizjnjnak a megalkotsa ment mg vgbe, melyben rengeteg hres ptsz segdkezett, hogy a The Y-Project realitsban sem legyen az utols.

CVG: Egy vvel ezeltt, amikor megkezddtek a trgyalsok a programotokkal kapcsolatban, milyennek kpzelttek el vgleges formjban a cuccot?
WI: Mikor megkezdtk az egyeztetseket szinte minden pnznket a grafikai megvalstsokra - emiatt esett a vlaszts az Unreal engine-re - s a trtnetre fordtottunk. Remnykednk abban, hogy ezzel a motorral nem fogunk szgyent vallani - az Arcatera sajnos ezen vrzett el - illetve sikerl megint egy legalbb olyan hossz s precz sztorit kitallnunk a The Y-Project-nek, mint ahogyan azt tettk az elbb emltett jtk esetben. A vgleges formjt a programnak pedig First Person nzetbe szeretnnk ltetni, hogy ezltal a kalandelemek mellett meghatroz szerephez jussanak az akcit eltrbe hoz kellkek is.

CVG: Mesld el rviden a stuff httrtrtnett!
WI: 200 v mlva az emberisg a tlnpesedsi problmk miatt ms bolygkat is knytelen volt benpesteni. Az egyik ilyen a jelenlegi helysznnk is, melynek a talaja termketlen, az letben maradshoz alkalmatlan. Ennek a jobbtsa rdekben egy kutatcsoport mindenfle vegyi s genetikai anyaggal permetezte a felsznt. A szeretetcsomag szmotteven rovarokbl llt, bzvn abban, hogy majd gy mi, emberek kpesek lesznk alkalmazkodni s nem utols sorban letben maradni. A terv az Y-Project fednevet kapta. m mivel ezek a rovarok az emberre nzve nem voltak tl bartsgosak, a feladatuk elvgzse utn megsemmisltek mind a mi keznk ltal. Azonban egy kis cstnynak sikerlt elmeneklnie, s - pontosan 70 ven t - szaporodsnak indult. Az emberek ezalatt, mint ahogyan azt mr sok sci-fi-ben lthattuk egy nagy vrosba szervezdtek, s egy hatalmas vegkupolval vontk be a krnyezetket. Amikor azonban ezek a dgk mr elegen voltak, megindultak a ktlbak fel. Az egyik napon a hatalmas vdpajzsot ttrtk s megkezddtt a knyrtelen pusztts. Ekkor kapcsoldunk be mi a jtkba, egy klnleges gynk brben, aki mr ezen a plantn szletett. A mltrl termszetesen semmit sem tudunk. Feladatunk lesz azonban az, hogy egytl-egyig kirtsuk ezeket a mutns bogarakat, s ezltal visszalltsuk a rendet s a bkt.

CVG: Milyen fajta rmsgekkel kell megmrkznnk a program sorn?
WI: Az itteni bogarak keresztezdtek az agresszv mutnsokkal gy terveink szerint 16 klnfle egyeddel tallkozhatunk majd. Mindegyikknek ms lesz a harctechnikja s a gondolkodsmenete is.

CVG: Kikkel nylik lehetsgnk a jtkmenet sorn szvetsgre lpnnk? Lesznek egyltaln bartsgos karakterek?
WI: Termszetesen. A The Y-Project-nek erre a rszre nagyon sok idt fordtottunk. A jtk alapjaiban ktfle szekcit tartalmaz: lesznek harc-orientlt rszek, illetve tudomnyos helysznek - az utbbi fog nmely kalandelemet belevinni a szoftverbe. Ezekbl addan a kt tbor kpviselivel igen gyakran tallkozhatunk, m hogy melyiknek a prtjra llunk azt mi magunk dnthetjk el. Mindketten a j clrt kzdenek, de mg a katonk az egyszer leigzson dolgoznak, a tudsok addig inkbb a mintk elemzsn trik magukat, hogy komolyabb vesztesgek s hbor nlkl kipuszttsk az idegeneket. t nagyobb fejezet sorn mindkt szekciban nagy jrtassgra tehetnk szert, egyes csatkban hol a tudsokat kell vdelmeznnk, hol egy-egy derk csapattal rtani az ellent. Ezeket sszevetve tudomnyokon bell is fejldhetnk, gy a The Y-Project egy pici RPG-s betst is visel magn.

CVG: Meslj egy kicsit a fegyverekrl!
WI: A jtkban sszesen 16 fegyver kapott helyet, amelyekbl egyszerre csak 10 lehet nlunk. Ezeket a jtkszereket fejleszteni is lehet. Pldnak okrt van egy kzepes tzerej rohampuskd, amelyhez tallsz erst trgyakat. Amint tallkozol egy eme iparhoz rt emberrel, a fegyvert s az jonnan tallt cuccokat tadvn, neked vgl egy ersebb s preczebb fegyvert ad vissza. Remljk, hogy ezzel a hzssal a jtk inkbb a pozitv irnyba fog lendlni.

CVG: Mennyire lesz letteljes a The Y-Project?
WI: A jtk elkpzelseink szerint legalbb annyira lni fog, mint ms RPG vagy akcijtk. A vrosban az emberek nyzsgnek, cselekszenek, mint ahogyan mi is ezt tesszk kzttk. Az igazat azonban be kell valljam: sokkal tbb energit fektettnk a trtnet megismertetsre, mint erre a rszre.

CVG: Mirt az Unreal legutols vltozatra esett a vlaszts az engine tern? A Quake 3 engine-je felmerlt valaha is?
WI: Igen, br ez egy rdekes krds. ssze szerettk volna hasonltani az Unrealt a Doom 3-al, mivel ezt sokkal inkbb versenykpesnek talltuk az Unreal mellett, mintsem a Quake 3-at. Vgl aztn az elsknt emltett motorra esett a vlaszts, hisz amg a Doom 3 nem jelenik meg addig, nem adhat ki senki az engine-jk alatt fut programot.

CVG: Mik azok a tulajdonsgai a Warfare-nek, amit ti klnsen hatsosnak gondoltok?
WI: A T&L technolgiban van szerintnk a legtbb hasznos dolog - ptszeti megjelents felsfokon pldul. E mellett az idjrs s egyb termszeti effekt megvalstsa az, amely mg elkprztathat mindenkit. Klnsen a kd alkalmazsa lesz kivl.
Jelenleg az egyik fegyvernek, a Medusa Gun-nak az effektjeinek a kidolgozsn folyik a legtbb munklat. Ez egyfajta vdfegyver, melyet alkalmazvn a bogarakon kv dermednek. Remlem, mondanom sem kell, hogy ennek a technikai megvalstsa milyen csodlatos s lenygz lesz.

CVG: Ezen kvl milyen technikai adottsgai lesznek mg a The Y-Project-nek?
WI: Kiemelnnk a magas polygonszmot: egy-egy karaktert 7000 polygonbl formzunk majd meg, belertve ebbe a rovarokat is. A jtk vizualitst, mi illusztrlt realitsnak neveztk el, mert a relis s a kpregny-fle megjelents kztt van. Ezeken kvl a rovarok animlsa lesz mg fontos, ugyanis a 16 fajta dgnek 16 fle csontanimcija ltezik, nem pedig egy ltalnos!

CVG: Hny ra jtkidvel fog kecsegtetni a stuff?
WI: Az t nagyobb fejezet krlbell 60-70 helysznre oszlik, amelybl 15-20 lesz nagyobb. Ezeket sszegezve a jtkosok 40 ra erejig biztosan nystlni fogjk a termknket.

(A teljes interjt itt olvashatjtok!)

Kapcsolódó linkek:

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)