Hirdetés

The Y-Project interjú

|

A német nemzetiségű Westka Interactive az Arcatera: The Dark Brotherhood után egy újabb játék fejlesztésébe kezdett bele. Az FPS stílusú The Y-Project leginkább az Unreal engine miatt keltette fel sokunkban az érdeklődést...Persze másért is :)

Hirdetés

Computer and Video Games: Mi�ta dolgoztok a The Y-Projecten?
Westka Interactive: A jelenlegi projekten k�r�lbel�l egy �ve folynak a munk�latok. Ezalatt az id� alatt korszer� technikai v�vm�nyokkal fegyverkezt�nk fel, �s meghat�roztuk a t�nyleges fejleszt�csapat tagjait. E mellett a j�t�k diz�jnj�nak a megalkot�sa ment m�g v�gbe, melyben rengeteg h�res �p�t�sz seg�dkezett, hogy a The Y-Project realit�s�ban sem legyen az utols�.

CVG: Egy �vvel ezel�tt, amikor megkezd�dtek a t�rgyal�sok a programotokkal kapcsolatban, milyennek k�pzelt�tek el v�gleges form�j�ban a cuccot?
WI: Mikor megkezdt�k az egyeztet�seket szinte minden p�nz�nket a grafikai megval�s�t�sokra - emiatt esett a v�laszt�s az Unreal engine-re - �s a t�rt�netre ford�tottunk. Rem�nyked�nk abban, hogy ezzel a motorral nem fogunk sz�gyent vallani - az Arcatera sajnos ezen v�rzett el - illetve siker�l megint egy legal�bb olyan hossz� �s prec�z sztorit kital�lnunk a The Y-Project-nek, mint ahogyan azt tett�k az el�bb eml�tett j�t�k eset�ben. A v�gleges form�j�t a programnak pedig First Person n�zetbe szeretn�nk �ltetni, hogy ez�ltal a kalandelemek mellett meghat�roz� szerephez jussanak az akci�t el�t�rbe hoz� kell�kek is.

CVG: Mes�ld el r�viden a stuff h�tt�rt�rt�net�t!
WI: 200 �v m�lva az emberis�g a t�ln�pesed�si probl�m�k miatt m�s bolyg�kat is k�nytelen volt ben�pes�teni. Az egyik ilyen a jelenlegi helysz�n�nk is, melynek a talaja term�ketlen, az �letben marad�shoz alkalmatlan. Ennek a jobb�t�sa �rdek�ben egy kutat�csoport mindenf�le vegyi �s genetikai anyaggal permetezte a felsz�nt. A szeretetcsomag sz�mottev�en rovarokb�l �llt, b�zv�n abban, hogy majd �gy mi, emberek k�pesek lesz�nk alkalmazkodni �s nem utols� sorban �letben maradni. A terv az Y-Project fed�nevet kapta. �m mivel ezek a rovarok az emberre n�zve nem voltak t�l bar�ts�gosak, a feladatuk elv�gz�se ut�n megsemmis�ltek mind a mi kez�nk �ltal. Azonban egy kis cs�t�nynak siker�lt elmenek�lnie, �s - pontosan 70 �ven �t - szaporod�snak indult. Az emberek ezalatt, mint ahogyan azt m�r sok sci-fi-ben l�thattuk egy nagy v�rosba szervez�dtek, �s egy hatalmas �vegkupol�val vont�k be a k�rnyezet�ket. Amikor azonban ezek a d�g�k m�r elegen voltak, megindultak a k�tl�b�ak fel�. Az egyik napon a hatalmas v�d�pajzsot �tt�rt�k �s megkezd�d�tt a k�ny�rtelen puszt�t�s. Ekkor kapcsol�dunk be mi a j�t�kba, egy k�l�nleges �gyn�k b�r�ben, aki m�r ezen a plan�t�n sz�letett. A m�ltr�l term�szetesen semmit sem tudunk. Feladatunk lesz azonban az, hogy egyt�l-egyig ki�rtsuk ezeket a mut�ns bogarakat, �s ez�ltal vissza�ll�tsuk a rendet �s a b�k�t.

CVG: Milyen fajta r�ms�gekkel kell megm�rk�zn�nk a program sor�n?
WI: Az itteni bogarak keresztez�dtek az agressz�v mut�nsokkal �gy terveink szerint 16 k�l�nf�le egyeddel tal�lkozhatunk majd. Mindegyik�knek m�s lesz a harctechnik�ja �s a gondolkod�smenete is.

CVG: Kikkel ny�lik lehet�s�g�nk a j�t�kmenet sor�n sz�vets�gre l�pn�nk? Lesznek egy�ltal�n bar�ts�gos karakterek?
WI: Term�szetesen. A The Y-Project-nek erre a r�sz�re nagyon sok id�t ford�tottunk. A j�t�k alapjaiban k�tf�le szekci�t tartalmaz: lesznek harc-orient�lt r�szek, illetve tudom�nyos helysz�nek - az ut�bbi fog n�mely kalandelemet belevinni a szoftverbe. Ezekb�l ad�d�an a k�t t�bor k�pvisel�ivel igen gyakran tal�lkozhatunk, �m hogy melyiknek a p�rtj�ra �llunk azt mi magunk d�nthetj�k el. Mindketten a j� c�l�rt k�zdenek, de m�g a katon�k az egyszer� leig�z�son dolgoznak, a tud�sok addig ink�bb a mint�k elemz�s�n t�rik magukat, hogy komolyabb vesztes�gek �s h�bor� n�lk�l kipuszt�ts�k az idegeneket. �t nagyobb fejezet sor�n mindk�t szekci�ban nagy j�rtass�gra tehet�nk szert, egyes csat�kban hol a tud�sokat kell v�delmezn�nk, hol egy-egy der�k csapattal �rtani az ellent. Ezeket �sszevetve tudom�nyokon bel�l is fejl�dhet�nk, �gy a The Y-Project egy pici RPG-s be�t�st is visel mag�n.

CVG: Mes�lj egy kicsit a fegyverekr�l!
WI: A j�t�kban �sszesen 16 fegyver kapott helyet, amelyekb�l egyszerre csak 10 lehet n�lunk. Ezeket a j�t�kszereket fejleszteni is lehet. P�ld�nak ok��rt van egy k�zepes t�zerej� rohampusk�d, amelyhez tal�lsz er�s�t� t�rgyakat. Amint tal�lkozol egy eme iparhoz �rt� emberrel, a fegyvert �s az �jonnan tal�lt cuccokat �tadv�n, neked � v�g�l egy er�sebb �s prec�zebb fegyvert ad vissza. Rem�lj�k, hogy ezzel a h�z�ssal a j�t�k ink�bb a pozit�v ir�nyba fog lend�lni.

CVG: Mennyire lesz �letteljes a The Y-Project?
WI: A j�t�k elk�pzel�seink szerint legal�bb annyira �lni fog, mint m�s RPG vagy akci�j�t�k. A v�rosban az emberek ny�zs�gnek, cselekszenek, mint ahogyan mi is ezt tessz�k k�z�tt�k. Az igazat azonban be kell valljam: sokkal t�bb energi�t fektett�nk a t�rt�net megismertet�s�re, mint erre a r�szre.

CVG: Mi�rt az Unreal legutols� v�ltozat�ra esett a v�laszt�s az engine ter�n? A Quake 3 engine-je felmer�lt valaha is?
WI: Igen, b�r ez egy �rdekes k�rd�s. �ssze szerett�k volna hasonl�tani az Unrealt a Doom 3-al, mivel ezt sokkal ink�bb versenyk�pesnek tal�ltuk az Unreal mellett, mintsem a Quake 3-at. V�g�l azt�n az els�k�nt eml�tett motorra esett a v�laszt�s, hisz am�g a Doom 3 nem jelenik meg addig, nem adhat ki senki az � engine-j�k alatt fut� programot.

CVG: Mik azok a tulajdons�gai a Warfare-nek, amit ti k�l�n�sen hat�sosnak gondoltok?
WI: A T&L technol�gi�ban van szerint�nk a legt�bb hasznos dolog - �p�t�szeti megjelen�t�s fels�fokon p�ld�ul. E mellett az id�j�r�s �s egy�b term�szeti effekt megval�s�t�sa az, amely m�g elk�pr�ztathat mindenkit. K�l�n�sen a k�d alkalmaz�sa lesz kiv�l�.
Jelenleg az egyik fegyvernek, a Medusa Gun-nak az effektjeinek a kidolgoz�s�n folyik a legt�bb munk�lat. Ez egyfajta v�d�fegyver, melyet alkalmazv�n a bogarakon k�v� dermednek. Rem�lem, mondanom sem kell, hogy ennek a technikai megval�s�t�sa milyen csod�latos �s leny�g�z� lesz.

CVG: Ezen k�v�l milyen technikai adotts�gai lesznek m�g a The Y-Project-nek?
WI: Kiemeln�nk a magas polygonsz�mot: egy-egy karaktert 7000 polygonb�l form�zunk majd meg, bele�rtve ebbe a rovarokat is. A j�t�k vizualit�s�t, mi illusztr�lt realit�snak nevezt�k el, mert a re�lis �s a k�preg�ny-f�le megjelen�t�s k�z�tt van. Ezeken k�v�l a rovarok anim�l�sa lesz m�g fontos, ugyanis a 16 fajta d�gnek 16 f�le csontanim�ci�ja l�tezik, nem pedig egy �ltal�nos!

CVG: H�ny �ra j�t�kid�vel fog kecsegtetni a stuff?
WI: Az �t nagyobb fejezet k�r�lbel�l 60-70 helysz�nre oszlik, amelyb�l 15-20 lesz nagyobb. Ezeket �sszegezve a j�t�kosok 40 �ra erej�ig biztosan ny�st�lni fogj�k a term�k�nket.

(A teljes interj�t itt olvashatj�tok!)

Kapcsolódó linkek:

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)