Évek óta pletykálják, hogy a Halo: The Master Chief Collection mintájára készül egy, a klasszikus Gears of War epizódokat felölelő gyűjtemény, de a szivárogtatóknak csak részben volt igazuk, ugyanis a kevéssel ezelőtt bejelentett Gears of War: Reloaded csupán az első rész újrakevert, modern platformokra optimalizált változata. Az augusztus 26-án elrajtoló és 40 dollárért kínált remasterre nemcsak PC-n és Xbox Seires X|S-en, hanem PlayStation 5-ön is lecsaphatunk majd. Azt pedig már talán mondanunk sem kell egy Microsoft kötődésű cím kapcsán, hogy első naptól fogva elérhető lesz a Game Passben (PC és Ultimate).
Fontos tudni továbbá, hogy aki korábban már megvásárolta a Gears of War: Ultimate Editiont (a határvonalat május 5-e, 18 óránál húzták meg), ingyen megkapja az egyszer már újrakevert játék frissebb verzióját. A kódot még a megjelenés előtt kipostázzák az Xbox-fiókunkra érkező üzenet formájában.
Hogy miben különbözik a Gears of War: Reloaded a Gears of War: Ultimate Editiontől? Leginkább abban, hogy a felbontás 4K-ra, a képkockaszám pedig a kampányban 60-ra, a multiban 120 fps-re emelkedett, a játék utóbbi komponensét pedig terljes cross-platform támogatással vértezték fel (együtt játszhat xboxos, pc-s és playstationös, és persze az elért eredmények is jönnek velünk). Emellett természetesen minden plusztartalom része a csomagnak beleértve a kampány bónuszfejezetét, az extra térképeket és játékmódokat.
A technikai oldalon olyan fejlesztések dobják még fel a sáskák kettéfűrészelésének semmihez sem fogható élményét, mint a HDR, a Dolby Vision és Dolby Atmos, a Spatial Audio és a VRR támogatás. Nem beszélve a 4K-s textúrákról, a felturbózott vizuális hatásokról, a jobb árnyékokról és tükröződésekről, a fejlettebb élsimításról és a kampányból gyakorlatilag teljesen kiiktatott töltőképernyőkről.
Apropó kampány: Marcus Fenix bemutatkozó karalndját ketten, a multis módokat nyolcan játszhatjuk együtt, és az sem akadály, ha nincs Microsoft-fiókunk, mert a játék nem követeli meg. Az már más kérdés, hogy a teljes cross-platform funkcionalitás kihasználásához elengedhetetlen.
A fejlesztést a The Coalition felügyelte, ám tekintve, hogy erőforrásai zömét leköti a Gears of War: E-Day, bevonta a munkálatokba a Sumo Interactive és a Disbelief csapatait is.