Manapság vállalhatatlanul nehéz figyelmet vonni a projektjeidre. Ez hatványozottan igaz a játékiparban, ahol az elmúlt hónapok iszonyatos tempóban szórták nyakunkba a jobbnál jobb megjelenéseket. Az indie-k és kisebb produkciók alig tudnak kiemelkedni a hömpölygő tömegből, miközben még az AAA címek marketingosztályai is véres harcot folytatnak a láthatóságért.
Egy ilyen piaci helyzetben a Steam kifejezetten érdekes csatatérré válik, mivel a játékipar egyik legnagyobb piaca egyszerre a legkönnyebben elérhető is. A fejlesztők nem ritkán könyörögnek azért, hogy rakjuk a steames kívánságlistánkra játékaikat, remélve, hogy ezzel felkerülnek majd egyes listákra és láthatóvá válnak a tömegek számára.
Ez a stratégia ugyanakkor nem tűnik annyira sikeresnek, mint amennyire azt a fejlesztők kéréseiből feltételeznénk. A Valve maga is azt nyilatkozta, hogy a kívánságlistázásnak kevés hatása van a kiajánlásokra, de a GameDiscoverCo című hírlevél szerkesztője, Simon Carless (aki egyébként a GDC feje is) szerint sincs szoros összefüggés az eladások és a kívánságlista számok között.
Az ő megfigyelései szerint a 2020-tól 2025-ig terjedő adatok azt mutatják, hogy az adott játékot kívánságlistájukra tevő érdeklődők átlagosan 36 százaléka vásárolja csak meg a címet az első héten. A medián érték még rosszabb, lévén az csak 20 százalék, de a helyzetet azt sem segíti, hogy az adatok brutálisan eltérnek játékról-játékra. Itt akár 1000 és 2000% is kiugrások is vannak. Ennek értelmében egyes játékoknál hiába hatalmasak a kívánságlistás számok, azok szinte egyáltalán nem fordulnak át tényleges vásárlásokba.
Az olyan játékok melyeknek relatíve magas volt a kívánságlista / tényleges eladás értéke, általában hatalmas felhajtással érkeztek. A Monster Hunter Wilds például majd' 100 százalékos értéket mutatott, de még az olyan sűrűn érkező sportjátékoknál, mint az NBA 2K26 vagy az EA Sports FC 25 is 40 százalék fölött volt az arány. Mindeközben a legnépszerűbb megjelenéseknél hatalmasak az eltérések. A Peak például 1 millió példányban fogyott, miközben csak 36 797-en tették azt a listájukra, szóval az átfordulási arány közel 3000 százalék. A legnagyobb arányt idén egyébként a Revenge on Gold Diggers nevű FMV randijáték produkálta.
A Valve szerint a kívánságlista csak a fejlesztőknek szolgál információként, de közben a Steamnek van rangsora, ahol a legtöbbször listára rakott címek szerepelnek, ahogy a legjobban várt, megjelenés előtti játékokat rangsorolják. Mindkettőt jelentősen befolyásolja a rendszer, így azért az sem igaz, hogy semmi hatása nincs a kiajánlásokra.