A System Era Softworks, vagyis az Astroneer fejlesztőinek új játéka a Devolver Digital kiadásában érkezik, és most először mutatták meg a játékmenetet. A Starseekerben akár négy játékos együtt vághat neki küldetéseknek, amelyek színes, idegen bolygókon zajlanak. A feladatok között lesz idegen lények elleni küzdelem, különféle célok teljesítése és űrzsákmány begyűjtése. A világok változatosak, a játékosok úszhatnak idegen tengerekben, találkozhatnak óriási szörnyekkel vagy éppen ártalmatlan, érző répákkal.
A játékmenet kulcsa a környezet formálhatósága: lehet alagutakat fúrni, hidakat építeni vagy vízsugarakkal letakarítani a helyi fauna által összekoszolt tudományos eszközöket. Egy-egy expedíció után a játékosok visszatérnek az űrállomásra, ahol felkészülhetnek a következő kihívásra.
Ahol sokakban kételyek merülnek fel, az az időkorlát. A küldetések során ugyanis az oxigén jelenti az órát: amint kilépünk a leszállóhajóból, elindul a visszaszámlálás, és vissza kell érni a bázisra, mielőtt elfogyna a készlet. Bár ez fokozhatja a feszültséget és izgalmat, sokan attól tartanak, hogy elrontja a nyugodtabb, felfedezős, baráti együtt játszást. Ha épp jól érzi magát valaki a bolygón, valóban szeretné, ha egy ketyegő óra zavarná meg a kalandot?
További kérdéseket vet fel, mi történik a küldetések között. Van-e lehetőség közös bázisépítésre, vagy mindössze az űrállomás szolgál központként, amely a No Man's Sky Anomaly-jára emlékeztet? A Steam-oldal szerint az állomás folyamatosan fejlődik, így valószínűleg a megszerzett zsákmányból fejlesztések oldhatók fel, de nem világos, hogy ez valódi, játékos által alakítható építkezést jelent-e.
Az biztos, hogy a játék 2026-ban érkezik, és addig bőven lesz még idő részleteket megtudni róla. Aki pedig valódi bázisépítős élményre vágyik, az addig is visszatérhet az Astroneerhez, amelyet a stúdió továbbra is aktívan fejleszt. A Starseeker azonban már most ígéretesnek tűnik, még ha a ketyegő óra gondolata sokak számára nem is hangzik túl barátian.