Shuhei Yoshida, a PlayStation korábbi vezetője nemrég elárulta, hogy meglepte a Naughty Dog döntése, amikor a stúdió úgy határozott, hogy az Uncharted-sorozat után teljesen új irányba indul el a The Last of Us fejlesztésével. A fejlesztőcsapat korábbi munkásságát nézve ez valóban szokatlan lépés volt: a Crash Bandicoot és a Jak and Daxter után az Uncharted-trilógiával a siker csúcsán jártak, így sokan számítottak egy újabb folytatásra.
Yoshida a GameSpotnak nyilatkozva elmondta, hogy meglepte, mennyire érett irányba akart elmozdulni a stúdió. Bár az Uncharted is dolgozott fel komoly témákat, Yoshida szerint az inkább egy nyári kblockbusterre emlékeztetett, amely széles közönségnek szólt. A The Last of Us ezzel szemben sötét, nyomasztó hangulatával és az erőszak brutális valóságával sokkal mélyebb, felnőttebb történetet mesélt el.
"Akkoriban kicsit aggódtam, hogy talán túlságosan is szűk réteghez fog szólni ez a fajta érett megközelítés"
- tette hozzá Yoshida.
A félelmek azonban alaptalannak bizonyultak: a The Last of Us hatalmas sikert aratott. Yoshida elismeréssel beszélt a Naughty Dog bátorságáról és az ott dolgozók tehetségéről, amelynek köszönhetően sikerült egy az Uncharteddel is vetekedő - sőt, azt túlszárnyaló - márkát létrehozniuk. A volt PlayStation-vezető hozzátette, izgatottan várja, milyen újdonságot hoz majd a stúdió legújabb projektje, az Intergalactic.