A PlayStation és a Call of Duty kapcsolata hosszú éveken át meghatározta a játékipart. A Sony komoly összegeket fektetett abba, hogy a sorozat minden új részét saját platformján népszerűsítse, és exkluzív jutalmakat - például egyedi skineket - kínáljon a játékosainak. Ezek az előnyök sokszor felháborították a közösséget, mégis egyértelművé tették: a Call of Duty otthona a PlayStation volt. Mostanra azonban ez az időszak lezárult - az Xbox tulajdonába került Activisionnel megszűnt a szerződés, és ezzel együtt eltűntek a PlayStation-exkluzív tartalmak is.
Bár a Call of Duty továbbra is elérhető marad PlayStationön, a partnerség végét sok rajongó egy korszak lezárásaként éli meg. Ugyanakkor a számok azt mutatják, hogy a Sony-nak nem kell aggódnia: a Black Ops 6 megjelenésekor az amerikai eladások 82 százaléka, az európai fizikai példányoknak pedig 89 százaléka PlayStationre jutott. Ez is bizonyítja, hogy a játékosok továbbra is a Sony platformját részesítik előnyben, függetlenül a marketingmegállapodásoktól.
A japán vállalat már meg is tette a következő lépést: új partnerre talált az EA gondozásában készülő Battlefield 6 formájában. Észak-Amerikában és Európában egyre több PlayStation-logóval ellátott Battlefield 6 reklám tűnik fel, a Sony pedig saját YouTube-csatornáján is aktívan népszerűsíti a játékot. Ezzel egyértelműen látszik a stratégiai váltás: a Sony a jövőben a Battlefieldet pozicionálhatja zászlóshajó lövöldéjeként. Hogy ez hosszú távon beválik-e, még kérdéses, de az biztos, hogy a PlayStation nem marad ikonikus FPS nélkül.