Egy új interjúban a PS5 vezető tervezője, Mark Cerny, valamint az AMD alelnöke, Jack Huynh beszélt arról a technológiáról, amely a még be nem jelentett PlayStation 6 alapját képezheti. A két cég közös fejlesztési programja, a Project Amethyst, a játéktechnológia határainak kitolását célozza. Cerny elmondta, hogy izgatottan várja, hogy a legújabb áttöréseket egy "jövőbeli konzolban" is megvalósíthassák.
A beszélgetés során három jelentős fejlesztést emeltek ki. Az első az úgynevezett Neural Arrays, amely lehetővé teszi, hogy a GPU számítási egységei együtt dolgozzanak és adatokat osszanak meg, ezzel javítva az FSR és ray tracing technológiák hatékonyságát. Cerny szerint ez "forradalmi előrelépést" hozhat a képfelskálázás és zajszűrés területén.
Emellett a Neural Radiance Caching és az új Radiance Core technológiák révén a valós idejű sugár- és útvonalkövetés is sokkal fejlettebb lehet, ami minden eddiginél realisztikusabb megvilágítást biztosíthat a játékokban.
A harmadik nagy újítás a Universal Compression, egy olyan rendszer, amely drámaian csökkenti a memória-sávszélesség használatát az adatok automatikus tömörítésével. Ez nemcsak a teljesítményt növeli és az energiafogyasztást csökkenti, hanem a képminőséget is javítja.
Bár Cerny hangsúlyozta, hogy ezek a technológiák még csak szimulációs fázisban léteznek, az eddigi eredmények ígéretesek. A PS5 idén ünnepli ötödik évfordulóját, és bár a Sony még nem jelentett be új konzolt, a hírek szerint a következő generációs PlayStation moduláris felépítésű lehet, és továbbra is a helyi futtatású játékélményt helyezi előtérbe a felhőalapú megoldásokkal szemben.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!