Hirdetés

Elhunyt a játékipar úttörő programozója és ikonikus alakja

|

62 évesen alulmaradt a rákkal folytatott küzdelemben a legendás fejlesztő Rebecca Heineman.

Hirdetés

Brian Fargótól, Josh Sawyeren át Scott Millerig a videójáték-ipar számos veterán fejlesztője és még több rajongó gyászolja Rebecca Heinemant, akit tavaly diagnosztizálták agresszív rákkal. Noha gyűjtést szerveztek a kezelésére, állapota gyorsan romlott, és egy idő után már nem lehetett semmit sem tenni a megmentése érdekében. Heineman GoFundMe-oldalán utolsó üzenetében arról számolt be, hogy orvosai már nem láttak értelmét további kezeléseknek, és palliatív ellátásba került. Még aznap el is hunyt, aminek hírét barátja, Heidi McDonald osztotta meg a Bluesky platformon. A gyűjtés továbbra is elérhető,  így családja fedezni tudja a temetés költségeit.

Rebecca 1963-ban született William Salvador Heineman néven, és mindössze tizenhét éves volt, amikor 1980-ban megnyerte a Space Invaders országos versenyét New Yorkban. Ezzel ő lett az Egyesült Államok első hivatalosan elismert videójáték-bajnoka, és ez a pillanat volt az, amely elindította őt ezen a pályán. A következő évtizedekben összesen 67 játék fejlesztésében vállalt szerepet a MobyGames adatbázisa szerint.

Hirdetés

1983-ban társalapítója lett az Interplaynek Brian Fargo, Jay Patel és Troy Worrell oldalán, ahol olyan máig meghatározó PC-s klasszikusok születtek, mint a Wasteland, a Fallout vagy a Baldur's Gate. Heineman több projektben is komoly tervezői és programozói feladatokat látott el, legismertebb munkái közé tartozik a The Bard's Tale 3: Thief of Fate megalkotása. Egykori kollégája és barátja, Brian Fargo a közösségi oldalán búcsúzott tőle, felidézve a kezdeti időket, amikor még ő fuvarozta Heinemant a munkahelyére, és "az egyik legbriliánsabb programozónak" nevezte.

A kilencvenes és kétezres években elsősorban portolások - különösen a Macintosh platformra készült átiratok - specialistájaként vált ismertté. A Wolfenstein 3D, a Baldur's Gate és az Icewind Dale Mac-változatai mögött is az ő munkája állt. Legendássá vált történet, ahogy szinte egyedül, rendkívül rövid idő alatt készítette el a Doom 3DO-s változatát egy kaotikus fejlesztési folyamat közepette, és hogy ő volt az, aki nem hagyta elveszni a Fallout és a Fallout 2 forráskódját.

Heineman a 2000-es években vállalta nyilvánosan, hogy transznemű, és a játékipar egyik legfontosabb LMBTQ-figurájává vált. Felesége, a szintén legendás fejlesztő Jennell Jaquays 2024-ben hunyt el, ami mélyen megrázta. Heineman idén megkapta a Gayming Icon 2025 díjat, amelyet olyan szakembereknek ítélnek oda, akik sokat tettek az inklúzióért, az akadálymentesítésért és a diverzitásért. A közösség hosszú évek óta példaképként tekintett rá, és számos fejlesztő számára jelentett inspirációt.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)