Brian Fargótól, Josh Sawyeren át Scott Millerig a videójáték-ipar számos veterán fejlesztője és még több rajongó gyászolja Rebecca Heinemant, akit tavaly diagnosztizálták agresszív rákkal. Noha gyűjtést szerveztek a kezelésére, állapota gyorsan romlott, és egy idő után már nem lehetett semmit sem tenni a megmentése érdekében. Heineman GoFundMe-oldalán utolsó üzenetében arról számolt be, hogy orvosai már nem láttak értelmét további kezeléseknek, és palliatív ellátásba került. Még aznap el is hunyt, aminek hírét barátja, Heidi McDonald osztotta meg a Bluesky platformon. A gyűjtés továbbra is elérhető, így családja fedezni tudja a temetés költségeit.
Rebecca 1963-ban született William Salvador Heineman néven, és mindössze tizenhét éves volt, amikor 1980-ban megnyerte a Space Invaders országos versenyét New Yorkban. Ezzel ő lett az Egyesült Államok első hivatalosan elismert videójáték-bajnoka, és ez a pillanat volt az, amely elindította őt ezen a pályán. A következő évtizedekben összesen 67 játék fejlesztésében vállalt szerepet a MobyGames adatbázisa szerint.
1983-ban társalapítója lett az Interplaynek Brian Fargo, Jay Patel és Troy Worrell oldalán, ahol olyan máig meghatározó PC-s klasszikusok születtek, mint a Wasteland, a Fallout vagy a Baldur's Gate. Heineman több projektben is komoly tervezői és programozói feladatokat látott el, legismertebb munkái közé tartozik a The Bard's Tale 3: Thief of Fate megalkotása. Egykori kollégája és barátja, Brian Fargo a közösségi oldalán búcsúzott tőle, felidézve a kezdeti időket, amikor még ő fuvarozta Heinemant a munkahelyére, és "az egyik legbriliánsabb programozónak" nevezte.
Rebecca Heineman sadly passed away. Known her since the 80s when I'd drive her to work, one of the most brilliant programmers around. A real gut punch earlier today when she messaged me: "We have gone on so many adventures together! But, into the great unknown! I go first!!!" :( pic.twitter.com/lu3i0fyt5C
— Brian Fargo (@BrianFargo) November 17, 2025
A kilencvenes és kétezres években elsősorban portolások - különösen a Macintosh platformra készült átiratok - specialistájaként vált ismertté. A Wolfenstein 3D, a Baldur's Gate és az Icewind Dale Mac-változatai mögött is az ő munkája állt. Legendássá vált történet, ahogy szinte egyedül, rendkívül rövid idő alatt készítette el a Doom 3DO-s változatát egy kaotikus fejlesztési folyamat közepette, és hogy ő volt az, aki nem hagyta elveszni a Fallout és a Fallout 2 forráskódját.
Heineman a 2000-es években vállalta nyilvánosan, hogy transznemű, és a játékipar egyik legfontosabb LMBTQ-figurájává vált. Felesége, a szintén legendás fejlesztő Jennell Jaquays 2024-ben hunyt el, ami mélyen megrázta. Heineman idén megkapta a Gayming Icon 2025 díjat, amelyet olyan szakembereknek ítélnek oda, akik sokat tettek az inklúzióért, az akadálymentesítésért és a diverzitásért. A közösség hosszú évek óta példaképként tekintett rá, és számos fejlesztő számára jelentett inspirációt.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!