A 2000-es években a PlayStation egyik legnagyobb sikerét a Naughty Dog által készített Uncharted jelentette. A kaland- és akcióelemeket ötvöző sorozat rajongók és kritikusok körében is óriási népszerűségnek örvendett, és hamar a Sony egyik legfontosabb exkluzív szériájává vált. Az Xbox eközben a Halo és a Gears of War szériákkal építette saját identitását, ám egy most napvilágra került videós kutatás szerint a háttérben zajlott egy kísérlet arra, hogy a Microsoftnak is legyen egy hasonló stílusú sorozata.
A Did You Know Gaming? YouTube-csatorna kutatója, Liam Robertson beszámolója szerint a projekt a Black Tusk Studiosnál indult el, amelyet ma már The Coalitionként ismerünk, és a Gears 5 fejlesztőiként váltak ismertté. A stúdió először egy Kinectre szánt Halo-játékon dolgozott, de a Microsoft vezetősége később egy Unchartedhez hasonló, filmszerű akció-kalandjáték elkészítésére kérte fel őket. A Project Ranger névre keresztelt terv célja az volt, hogy ötvözze a Naughty Dog-féle látványos játékmenetet a Mission Impossible-féle kémakciós elemekkel.
A fejlesztés során a Savannah College of Art and Design hallgatói is közreműködtek koncepciótervekkel, a játék pedig kihasználta volna a Kinect képességeit és különleges kütyüket is felvonultatott volna. A főhőst Cole néven ismertük volna meg, akit Liam McIntyre alakított, aki később az Insomniac Games készülő Marvel's Wolverine játékában kapott főszerepet. A Project Rangert az Xbox 2013-as E3-as műsorában röviden meg is villantották, bár hivatalos játékként sosem jelentették be.
A fejlesztés azonban hamar megfeneklett: a stúdió és a Microsoft vezetősége között kreatív viták alakultak ki, végül pedig a Black Tuskot átirányították a Gears of War következő részének elkészítésére Rod Fergusson vezetésével. A váltás a Project Ranger végét jelentette, a projektet leállították, a koncepciók és prototípusok pedig a fiók mélyén maradtak.
Bár a játék sosem készülhetett el, a most napvilágra került videó koncepciós rajzokkal és prototípusfelvételekkel bepillantást enged abba, milyen lehetett volna a Microsoft saját Unchartedje, amely végül örökre elveszett a játékfejlesztés többi félbehagyott projektje között.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!