Hirdetés

Phil Spencer megszólalt az Xboxot és a Bethesdát is érintő leépítések kapcsán

|

A Microsoft Gaming vezetője e-mailben reagált az anyavállalat közelmúltbeli lépésére.

Hirdetés

Miközben a Microsoft próbálja átnyomni a versenyhatóságokon az Activision-Blizzard felvásárlását, a cégnek szembe kell néznie azzal is, hogy nem fog túlságosan pozitív színben feltűnni az óriási leépítés miatt, amelyet most eszközölt. Tízezer alkalmazottól válnak meg a redmondiak, és ez az Xboxot és a Bethesdát is érinti. 

A döntés legnagyobb vesztese a Halo-veterán 343 Industries lehet, amelyre állítólag teljes átszervezés vár és a szerepkörük is megváltozik: iparági pletykák szerint azoknak, akiknek nem kell távoznia, az lesz a feladatuk, hogy a Halo Infinite motorját csiszolgassák, valamint felügyeljék az új tartalmakat és játékokat, de aktív fejlesztéshez már nem lesz közük. 

Hirdetés

A helyzet tehát meglehetősen kellemetlen és egyben rosszul időzített is, hiszen nagyon fontos, hogy az Xbox részleg idén valóban mutasson valamit, ne csak ígérgessen. A feszült hangulatot a brand vezetője, Phil Spencer igyekezett oldani egy az alkalmazottaknak kiküldött e-mailben, amelyet az egyik munkatárs juttatott el a Kotakunak, így a nyilvánosság is megismerhette a tartalmát: 

"Ez egy kihívásokkal teli pillanat az üzletünk életében, és az e heti intézkedések fájdalmas döntések voltak. A Gaming Leadership Teamnek olyan döntéseket kellett hoznia, amelyekről úgy éreztük, hogy termékeink és üzletágunk hosszú távú sikerét szolgálják, de e döntések következménye az egyének számára valósak. Tudom, hogy ez fáj. Köszönöm, hogy támogatják kollégáinkat a változások feldolgozásában. 

Az elkövetkező hetekben számos lehetőség lesz arra, hogy választ kapjanak a kérdéseikre, [...] szoros kapcsolatban állok a ZeniMax csapataival is, hogy támogatást nyújtsak. A GLT és én vállaltuk, hogy annyira átláthatóan működjünk, amennyire az csak lehetséges. A továbblépés kihívást jelent, de bízom benne, hogy együtt átvészeljük ezt a nehéz pillanatot.

Az Xbox hosszú sikertörténetre tekint vissza, köszönhetően annak a munkának, amit a játékosok, a készítők és egymás szolgálatában végeznek. A munkájukat nagyon nagyra értékeljük és nagyra becsüljük ezekben a változásokkal teli időkben, és a munkájuk szerves részét képezi az üzleti lendületünknek. Bízom a jövőnkben, és büszke vagyok arra, hogy ennek a csapatnak a tagja lehetek, ugyanakkor tisztában vagyok azzal is, hogy ez egy kihívásokkal teli időszak, és szeretném megköszönni mindazt, amit itt tesznek."

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A Kotaku szerint a levelet két nappal azután kapták meg az alkalmazottak, hogy a Microsoft bejelentette a leépítéseket. A helyzetet azonban nem mindenki fogadta békésen, a Halo Infinite vezető multiplayer dizájnere, Patrick Wren például a következőket írta Twitteren: 

"Az elbocsátásoknak nem kellett volna megtörténniük, és a Halo Infinite-nak jobb állapotban kellene lennie. Mindkét dolog oka a Halo Infinite fejlesztése során a felső vezetés inkompetens irányítása, ami hatalmas stresszt okoz azoknak, akik keményen dolgoznak azon, hogy a Halo a lehető legjobb legyen."

Mindez azután történt, hogy néhány hete a ZeniMax Studios dolgozói megszavazták a ZeniMax Workers United/CWA szakszervezet megalakítását, amely az első videojátékos szakszervezet a Microsoftnál és egyelőre a legnagyobb az Egyesült Államokban. Ennek köszönhetően az elküldött munkatársak legalább bizonyos fokú védelmet kaphatnak az elbocsátási folyamat során. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)