Hirdetés

Phil Spencer imádta a The Elder Scrolls Online fejlesztőinek új játékát, mégis elkaszálták

|

Beszámolók szerint úgy kellett Matt Bootynak kivennie az Xbox-vezér kezéből a kontrollert, annyira beszippantotta a Blackbird munkacímen futott sci-fi lövölde.

Hirdetés

Ha egy készülő játékot Phil Spencer megdicsér, akkor én a fejlesztők helyében elkezdenék izgulni. A Microsoft Gaming feje ugyanis a néhány napja bejelentett, tömeges leépítéssel, stúdióbezárással és projektek törlésével járó karcsúsítást megelőzően az egekig magasztalta az Everwildot és egy beszámoló szerint hasonlóan lelkesedett a ZeniMax Online 2018 óta csiszolgatott projektje miatt is.

A Blackbird kódnévvel illetett alkotás új IP lett volna, saját sci-fi univerzummal, egy a történetnek otthont adó távoli bolygóval, titokzatos idegen szindikátusokkal, szövevényes történetszálakkal és dinamikus mozgásmechanikával. 

Hirdetés

A játék állítólag lenyűgözte a Microsoft vezetőit. A Bloomberg szerint egy márciusi belső bemutatón maga Phil Spencer is annyira belefeledkezett a demóba, hogy Matt Bootynak kellett félbeszakítania, hogy haladhasson tovább a megbeszélés. A visszajelzések belülről egyértelműen pozitívak voltak, mindenki bizakodott. Aztán - minden előzmény nélkül - a Project Blackbird mégis a leépítési hullám áldozata lett. ZeniMax munkatársai megdöbbenve álltak a döntés előtt, amit semmiféle magyarázat nem kísért.

Pedig a játék, amit elvesztettünk, nem csupán ígéretes volt, hanem ambiciózus is. A játékos egy Revenant nevű ügynököt alakított volna, aki idegen szindikátusoknak dolgozik a Soteria bolygón - egy kettős világon, ahol az egyik oldal örök jégbe fagyott, a másik perzselő nap alatt ég, és csak a középső, úgynevezett "alkonysáv" lakható. Ez a világot egy öntudatra ébred mesterséges intelligencia (PAN) és különféle idegen fajok - köztük szőrmók harcosok, vízalatti civilizációk és mentális elmélyülésre képes entitások - tették volna egyedivé.

A küldetések többjátékos kooperációra épültek volna, 4-6 fős bevetésekkel, amiket különböző szindikátusok osztottak ki. A játék egyik központi motívuma egy politikai gyilkosság volt, amit egy emberi telepen követtek el, és ami gyanakvást, feszültséget szült az idegenek és emberek között - innen eredtek a "alien noir" tónusok, amik különleges zamatot kölcsönöztek volna a sci-fi játéknak.

Időközben az AI-infrastruktúra fejlesztésére fókuszáló Microsoft döntésétől valószínűleg nem függetlenül bejelentette távozását Matt Firor a ZeniMax Online Studios vezetője. A helyét Jo Burba veszi át.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)