Július 27-én volt 35 éve, hogy Rick Astley megjelentette a Never Gonna Give You Up című slágerét, s ezzel a tudtán kívül lerakta a jóval később kibontakozó internetes mémkultúra egyik alapkövét.
Az irritálóan fülbemászó dalt a kétezres évek óta használják az ún. rickrollingra, melynek során az elkövetők a szám linkjének beszúrásával veszik rá a mit sem sejtő áldozatokat egy újabb meghallgatásra. Egy amerikai biztosítótársaság, a CSAA Insurance Group most elsütötte minden idők legdurvább rickrollingját, és egész egyszerűen újraforgatta a legendás videoklipet, amelyben maga Astley is partner volt.
Az új verzió sajnos nem olyan hosszú, mint az eredeti, viszont visszaköszönnek benne annak ikonikus helyszínei, és az énekes is belebújt a 35 éves kipben viselt öltözékekbe. A mondanivaló természetesen az, hogy a biztosító sem fog cserben hagyni/megsiratni minket, vagy ne adj' isten: hazudni nekünk. Bónuszként pedig Astley a végén egy csodálkozó kérdést is felvet arról, hogy ez a dal még mindig érdekli-e az embereket.
Egyesek megjegyezték, hogy a CSAA Insurance videója még jobb is, mint az eredeti változat, mivel a Never Gonna Give You Up megjelenése idején csak 21 éves énekes mély hangja valahogy sosem passzolt a fiatal arcához, 56 évesen viszont már külsőleg is "harmonizál" a megjelenése a slágerrel.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Hogy az amerikai biztosító milyen remek munkát végzett, azt az alábbi videó is bizonyítja, amelyben összevetették egymással az 1987-es és a 2022-es változatot. Az igazi siker persze az lenne, ha innentől a biztosítós feldolgozást használná a net népe a rickorollolásra, de erre azért nem sok esélyt látunk.