A Minecraft egyik legismertebb szimbóluma, a zöld, robbanékony creeper talán soha nem kerülne be a játékba, ha ma születne meg az ötlet - legalábbis ezt állította a Mojang kreatív igazgatója, Jens "Jeb" Bergensten. A kijelentés nagy port kavart a rajongók körében, de meglepő módon a játék eredeti alkotója, Markus "Notch" Persson is egyetért vele. Notch, aki 2014-ben adta el a Mojangot a Microsoftnak, a közösségi médiában vette védelmébe Jebet, kijelentve:
"Ez eredetileg az én véleményem volt."
I've been seeing a lot of Jeb hate over him saying the creeper's only around because it's iconic, and I'd like to set something straight.
— notch (@notch) October 25, 2025
This is originally one of MY opinions.
I tried to fix the creeper by having it only explode as the result of player (in-)action, as I…
Notch elárulta, hogy soha nem volt igazán elégedett a Creeper működésével, és annak idején még próbálta is "megjavítani" a karaktert azzal, hogy módosította a robbanás kiváltó okát. Úgy vélte, hogy a játékos által nem befolyásolható, véletlenszerű pusztítás "anti-fun", vagyis épp az élményt rontja. Ennek ellenére a creeper - amelynek hirtelen támadásai rengeteg játékos házát és világát rombolták le - a Minecraft ikonikus részévé vált.
A közösség reakciója vegyes: sokan védik a karaktert, mondván, a creeper félelmetes és kiszámíthatatlan természete az, ami igazán különlegessé teszi a játékot. Mások viszont egyetértenek Notch és Jeb álláspontjával, miszerint a modern játékfejlesztésben az ilyen véletlenszerű frusztrációk már nem férnének bele.
Ráadásul, ha nem létezne a creeper, akkor ilyen klasszikusok sem születhettek volna, mint például ez:
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
