Hirdetés

Miért jobbak mostanság a filmekből készült játékok?

|

A John Wick Hex és a Tron Catalyst fejlesztője tudja a választ, amit egy kis nosztalgikus merengéssel tálalt fel nekünk.

Hirdetés

PC Gamer újságírója elkapta pár szóra Mike Bithellt, a Bithell Games alapítóját a Tron: Catalyst megjelenése kapcsán. A stúdió épp arra készül, hogy június 17-én útjára engedje a legújabb filmadaptációs játékát, ami már nagyon messze van azoktól a katyvaszoktól, amiket PS2-es korszak licencei szültek. Manapság kétféle tie-in projekt létezik: vagy egy apró indie-szerű móka (ez a Bithell specialitása) vagy a nagy AAA, "mindent bele" prémium játék, mint a Marvel's Spider-Man.

Bithell nincs elragadtatva attól, hogy a középkategória megszűnt, szerinte nagyon is jól érezhető az egész osztály kihalása. Van ennek egy szomorú árnyoldala, de alapvetően kevesen bánják, hogy ma már nem a '90-es és 2000-es évek 3D-s tragédiáival kell szembenézniük.

Hirdetés

"Az IP-k tulajdonosai érdekes sztorikat akarnak látni. Emlékszem az első megbeszélésemre a John Wick kapcsán, amikor beléptem ebbe a nagyon 'hollywoodi tárgyaló' szerű terembe. Tele volt nagyon csinosan öltözött vezetőkkel. A főnök egyszer csak felszólalt, hogy »szóval, Mike, mi egy jó játékot akarunk, mint a GoldenEye«."

Bithell tisztázta, hogy nem konkrétan egy GoldenEye másolatra céloztak, hanem valami maradandóan érdekeset szerettek volna kihozni a John Wick IP-ból.

"Akkor tudatosult benne, hogy »óh, már azok az emberek adják ki a licenceket, akik játszottak a régi licencelt játékokkal«. Emlékszem, hogy a gondolat nagyon izgatottá tett, mert realizálódott bennem, kik és miért ülnek az asztal túloldalán."

Hozzátette, hogy az akkori indie közeg is sokat fejlődött, és a 2000-es évek hobbifejlesztőiből olyan emberek lettek, akik igenis meg tudnak jelenni egy tárgyaláson, és tudnak egyezkedni egy licenc tulajdonosával. Ez a realizáció ugyanakkor a keserédes valóságra is ráébresztette a veteránt:

"Van abban valami borzalmas, amikor rájössz, hogy pont ugyanaz a dinoszaurusz vagy, aki ellen 15 éve lázadtál. Azt azért imádom, hogy a mai indie-k már valószínűleg teljesen másfajta dolgokat tartanak menőnek, mint én. Másfajta játékokat fognak csinálni, és ez király. Egy nap ők is megöregednek majd, és egy másik generáció veszi át a stafétát. Ennek így kell lennie, és így fejlődik majd igazán a műfaj művészeti formája."

Akit Bithell merengésein túl a játékai és érdekli, az felpakolhatja a TRON: Catalystet a kívánságlistájára. A megjelenésig már csak néhány napot kell várni.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)