Hirdetés

A Microsoft szélesre tárja a kaput: soha nem volt ilyen könnyű játékot fejleszteni Xboxra

|

Mindenki számára elérhetővé tették a redmondiak a játékaikat Xboxon megjelentetni kívánó fejlesztőknek szánt útmutatót.

Hirdetés

Látványosan igyekszik igyekszik új életet lehelni a Microsoft az Xbox ökoszisztémába, méghozzá úgy, hogy egy régi, sokak számára félelmetes akadályt bont le: mostantól bárki szabadon böngészheti azt az útmutatót, amely lépésről lépésre elmagyarázza, hogyan lehet játékot kiadni Xboxra. A korábban csak partnerek számára elérhető útmutató immár teljes terjedelmében online olvasható, így nemcsak profi stúdiók, hanem lelkes, első játékukat készítő indie fejlesztők is megtudhatják, mit vár el a platform egy projekt életciklusának minden fázisában, a tervezéstől a megjelenésig.

A dokumentum nyilvánossá tétele része annak a kezdeményezésnek, amelynek célja, hogy "minden fejlesztő megkapja a szükséges információt ahhoz, hogy a játékát kihozza Xboxra" - fogalmaz a Microsoft. A cég ígéri, hogy az útmutatót folyamatosan frissíti majd az új funkciókkal és változásokkal, miközben kifejezetten bátorítja az érdeklődőket, hogy csatlakozzanak a Microsoft Game Dev Discord közösségéhez. Ed Stewart, az ID@Xbox program menedzsere a hivatalos blogon jelentette be a változást, egyértelművé téve, hogy a cél a tanulási akadályok lebontása. Szerinte az útmutató nyitottsága ugyanúgy segít egy egyfős indie stúdiónak, mint egy nagy kiadónak, mert végre mindenki előtt ott a pontos, hivatkozható folyamatleírás.

Hirdetés

A lépés nem véletlenül emlékeztet a Steam - bevallottan sikeres - megközelítésére, hiszen a Valve már régóta nyíltan kommunikál a fejlesztők felé. A Microsoft láthatóan figyel, főleg most, hogy a Steam a konzolpiac felé kacsintgat a saját Steam Machine-jével. Phil Spencer még gratulált is a konkurenciának, miközben az Xbox egyre több exkluzív címét engedi át más platformokra. Könnyen lehet, hogy ez az egész stratégiai nyitás annak a jele, hogy az Xbox egy sokkal inkább PC-szerű, nyitottabb környezet felé halad.

Ezt látszanak alátámasztani Satya Nadella szavai is, aki ősszel arról beszélt, hogy a következő Xbox közelebb állhat majd a PC-hez, mint eddig bármelyik konzol. Ha a PC-s fejlesztők eleve ugyanazt a dokumentációt használhatják, sokkal egyszerűbb lehet a platformok közötti átjárás, akár natív futtatásról, akár felhő-alapú megoldásokról van szó.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)