Hirdetés

Meglepő ok áll a Middle-earth: Shadow of Mordor egyedülálló Nemesis-rendszerének születése mögött

|

A használt játékok piacára adott válaszként jött létre a Monolith Production innovációja.

Hirdetés

Máig az egyik legjobb játékmenetbeli újításként él a köztudatban a Nemesis-rendszer, pedig a létrejötte nem kreatív, hanem üzleti indíttatású volt. A Warner Bros. Games korábbi vezetője, Laura Fryer szerint az egész mechanikát azért találták ki, hogy a játékosokat megakadályozzák a lemezek továbbértékesítésében.

A kiadó ugyanis arra lett figyelmes, hogy bár a Batman: Arkham Asylum óriási sikert aratott 2009-ben, az eladások gyorsan visszaestek, mert rengetegen a végigjátszás után egyszerűen eladták a játékot, ami aztán a használt játékok piacán kötött ki, és akár többször is gazdát cserélhetett. Ez pedig komoly bevételkiesést okozott a kiadónak, amely csak az első eladásból részesült.

Hirdetés

Amikor a Monolith Productions a Middle-earth: Shadow of Mordoron dolgozott, a Warner kifejezett célja volt, hogy olyan egyjátékos élmény szülessen, amely miatt a játékosok nem akarnak megválni a lemezektől. Mivel a csapat technológiai korlátok miatt nem tudott egy GTA-szintű nyílt világot létrehozni, és a multiplayer opció sem volt reális, más megoldás kellett. Így született meg a Nemesis-rendszer, amely dinamikusan változó ellenségeket adott a játékhoz, akik emlékeztek a játékos korábbi tetteire, és ezek alapján fejlődtek vagy változtak. Az egyedi orkvezérek saját személyiséggel, emlékekkel és gyengeségekkel rendelkeztek.

A Monolith Productionsnek szándékában állt szerint a Wonder Woman-játékban új felhasználási módot találni a Nemesis-rendszernek, ám a Warner nemrég váratlanul bezárta a 30 éves stúdiót, amely olyan klasszikusokat adott a világnak, mint a Blood, a No One Lives Forever, a F.E.A.R. és a Condemned sorozatok, valamint az Aliens vs. Predator 2 és a Tron 2.0. A Nemesis-rendszer így továbbra is a múlt emléke marad, és hacsak a kiadó nem gondolja meg magát, még sokáig nem láthatjuk viszont egy új játékban, pláne nem máséban.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)