Miközben a Series X|S konzolok eladásai immáron második éve lejtmenetben vannak, a rajongók egyre türelmetlenebbül várják az állítólag már készülő új Xbox modellek hivatalos leleplezését (elvileg jön egy Xbox márkájú ROG Ally az Asustól, de készül saját tervezésű Xbox handheld is, ami a Series S-t válthatja, valamint egy prémium konzol, amely a Series X utódja lesz) hivatalos leleplezését. Mindegyik erőse támaszkodik majd a Game Passre, a Microsoft előfizetéses szolgáltatására, amely egy sűrűn, és viszonylag nagy találati aránnyal szivárogtató iparági bennfentes, eXtas1s szerint újabb átalakítás elé néz.
Értesülései szerint a 2023-as újrahangolás - amelynek része volt az Xbox Live Gold kivezetése és a Game Pass Core bevezetése - után most két új előfizetési konstrukció is napvilágot láthat: egy kizárólag felhőalapú opció, valamint egy reklámokkal támogatott, olcsóbb csomag. Ez utóbbi nyilvánvalóan a Netflix és a Disney+ által már bejáratott stratégiát másolja, azaz a kedvezőbb árért cserébe elfogadunk némi reklámzajt.
A modellváltás természetesen új árazást is hoz magával, és úgy tűnik, ez leginkább a PC-s Game Passt érinti majd - amely jelenleg a leginkább felhasználóbarát, ár-érték arányban verhetetlen csomag. Ha hihetünk a bennfentesnek, ennek az ára szépen megindul felfele.
A változások mögött ugyanakkor nemcsak a Game Pass átalakítása húzódik, hanem egy sokkal nagyobb stratégiai váltás is. A Microsoft állítólag komolyan gondolja a Steam és az Epic Games Store mélyebb integrálását az Xbox-platformba, ami azt sugallja, hogy a klasszikus zárt ökoszisztéma ideje náluk is lejáróban van. A nyitás harmadik felek felé most már nemcsak a játékok megjelenésében, de az üzleti modell újragondolásában is tetten érhető.