A Subnautica 2 fejlesztőstúdiója, az Unknown Worlds egykori vezetői által benyújtott előzetes perirat szerint a Krafton vezérigazgatója, Changham Kim "kétségbeesetten" próbált kibújni az akvizíciós szerződésben vállalt bónuszkifizetések alól, mert tartott attól a "szakmai megszégyenüléstől", amelyet az okozhatna, ha a nyilvánosság úgy látná, hogy túlfizette a stúdiót. A dokumentum állítása szerint Kim még mesterséges intelligenciával is konzultált, hogy találjon erre megoldást - ám állítólag még a ChatGPT is azt "tanácsolta", hogy valószínűleg nincs kiút.
A jogi huzavona július óta tart, Charlie Cleveland, Ted Gill és Max McGuire távozása óta, amelyet kezdetben barátságosnak kommunikáltak, ám hamar kiderült, hogy súlyos konfliktus áll a háttérben. A felek kölcsönösen pert indítottak: a Krafton először arra hivatkozva, hogy a Subnautica 2 állapota miatt, illetve a túl korai megjelenés erőltetése miatt bocsátották el őket, majd később inkább arra helyezte a hangsúlyt, hogy a stúdióalapítók "félrevezették" a vállalatot és bizalmas adatokat töltöttek le. Az új perirat ezzel szemben azt állítja, hogy Krafton mindvégig tisztában volt a stúdión belüli folyamatokkal, és több esetben még támogatta is azokat.
A dokumentum központi állítása továbbra is az, hogy a három vezetőt valójában azért menesztették, hogy a Kraftonnak ne kelljen kifizetnie a jelentős, teljesítményalapú jutalmat. A perirat szerint amikor kiderült, hogy az earnout kifizetését akkor sem kerülhetnék el, ha a vezetőket "indokoltanul" bocsátanák el, a vállalat "Project X" néven kezdeményezést indított a Subnautica 2 megjelenésének késleltetésére, vagy a stúdió irányításának átvételére. A Krafton minden vádat tagad, és azt állítja, hogy a volt vezetők próbálják félremagyarázni a vállalat erőfeszítéseit a projekt megmentésére. A jelenlegi állás szerint a Subnautica 2 valamikor 2026-ban érkezhet korai hozzáférésben.
