Az Ori-játékok hátán a világhírnévig mászott Moon Studios már egy ideje pazar képi világú, sötét tónusú ARPG-n, a No Rest for the Wickeden dolgozik, amely PC-re ugyan korai hozzáférésben megjelent, de a konzolos kiadások még váratnak magukra. A kérdés egészen mostanáig a levegőben lógott, hogy mely platformokra várható a játék, és Thomas Mahler stúdióvezető a Discordon olyan kijelentést tett, amely sokakat azonnal lelombozott.
Wild news today as No Rest for the Wicked might skip the Xbox, that just depends on what seems to make sense for the Platform... PS5 and Nintendo Switch 2 confirmed, I wonder if this is more just Xbox becoming a PC at this point or whatnot. What do you all think? pic.twitter.com/bkNTPuWBPP
— Ginger Prime ✝️ (@delmontyb) July 21, 2025
Mint azt elárulta, számukra PlayStation 5 jelent prioritást, valószínűleg csak arra dobják ki a No Rest for the Wickedet, és utána esetleg a nyár elején debütált Switch 2-re. Ami az Xboxot illeti, beszélniük kell a Microsofttal, hogy a redmondiak szempontjából minek lenne értelme. Bár itt nem mondta ki, de nagy valószínűséggel egy Game Pass-es megállapodásra utalt.
A közösségi nyomás hatására aztán Mahler az X-en pontosította álláspontját: "Végül minden platformra elhozzuk a játékot, de valószínűleg nem egyszerre. A számok alapján a PS5 a legértelmesebb lépés most." Ezzel megerősítette, hogy a stúdió nem zárja ki az Xbox, mint játékplatform támogatását, csak szimplán az utolsó helyre sorolja.
There’s nothing to officially confirm yet.
— thomasmahler (@thomasmahler) July 21, 2025
We want to support consoles and just looking at the numbers, PS5 makes the most sense at the moment.
Ultimately we’ll ship on all platforms, but likely not at the same time!
A döntés elsőre meghökkentő lehet, hiszen az Ori and the Blind Forest és a Will of the Wisps egyaránt Xbox-exkluzívként kezdte pályafutását, és a stúdió neve szorosan összefonódott a Microsoft-ökoszisztémával. Ráadásul az Xbox mára nemcsak konzolként, hanem PC-s ökoszisztémaként, Game Pass-szolgáltatásként és cloud gaming platformként is bővül, így logikus lépésnek tűnt volna egy szinkronizált megjelenés.
A valóság viszont hideg számokban mérhető. A PS5 jelenleg magabiztosan vezeti a konzoleladásokat, és úgy tűnik, Mahlerék most inkább ott szeretnének biztos alapot kiépíteni, mielőtt újra az Xbox-közönség felé fordulnak. A Switch 2 említése sem véletlen: a Nintendo következő generációs hibridje szédítő ütemben fogy, és a tapasztalat azt mutatja, hogy az emberek szívesebben vásárolnak játékot a Sony és a Nintendo konzoljaira, semmint Xboxra, ahol a Game Pass kannibalizálja az eladásokat.