Több mint tíz évvel a megjelenése után, úgy tűnik, hogy a The Elder Scrolls Online (ESO) végre platformok közötti játéklehetőséget kaphat - derült ki a játékigazgató Rich Lambert és a Zenimax stúdióigazgatója, Matt Firor nyilatkozataiból. A fejlesztők elismerték, hogy technikai szinten még sok munkára van szükség, de a Microsoft multiplatform-stratégiája segíthet abban, hogy ez a régóta várt funkció végre megvalósuljon. A bejelentés az ESO hivatalos podcastjának negyedik és egyben utolsó epizódjában hangzott el.
A 2014-ben PC-n, majd egy évvel később konzolokon megjelent MMORPG egy 1000 évvel a Skyrim eseményei előtti Tamrielbe vezeti a játékosokat. A kezdeti nehézségek után a játék átállt a buy-to-play modellre, amelyhez opcionálisan ESO Plus előfizetés és mikrotranzakciók is társultak. Azóta az ESO évente új kiegészítőkkel, úgynevezett Chapterekkel bővül, legutóbb 2024 júniusában a Gold Road érkezett. A fejlesztők már régóta szerették volna bevezetni a crossplay lehetőségét, és jelenleg dolgoznak a technikai háttér módosításán, amely lehetővé tenné a különböző platformverziók közötti együttműködést.
Bár konkrét megjelenési dátumot egyelőre nem közölt a Zenimax, a rajongók bizakodva tekinthetnek a jövőbe. A jelenlegi rendszer platformonként és kontinensenként külön szervereket használ, például külön fut a PC Észak-Amerika vagy a PlayStation Európa régió.