A nyár közepén még úgy volt, hogy szeptember 5-én visszatérhetünk a Zónába, ám a GSC Game World úgy értékelte, hogy a hátralévő időnél többre van szüksége a régóta várt S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl befejezéséhez. Az új dátum november 20-a, tehát két és fél hónapot nyertek így a fejlesztők egyebek mellett arra, hogy megfelelően optimalizálják a PC-s, az Xbox Series X-es és az Xbox Series S-es verziót.
Tekintve, hogy a múltban már több stúdiónak is gondja akadt a jelenlegi generáció gyengébbik Xbox konzoljával, aligha okozhat meglepetést, hogy az ukránoknak sem feltétlenül boldogulnának az redmondiak közvetlen segítsége nélkül.
A Wccftech a gamescomon csípte el pár mondat erejéig Slava Lukyanenka producert, aki elmesélte, hogy nagyon sokat jelentett nekik az Xbox szakembereinek a hozzáértése, mivel nálunk senki sem ismeri behatóbban a konzolokat. Többször is felkeresték a GSC-t, és olyan megoldásokat mutattak, amikre a fejlesztők maguktól nem gondoltak volna. Megerősítette, hogy még mindig dolgoznak a konzolos változatok optimalizálásán, de jól haladnak, és ez jelentős mértékben az Xbox csapatának köszönhető.
Xbox Series X-en 60 fps-t kínáló teljesítménymódra és szebb grafikával (tükröződésekkel, nagy felbontású textúrákkal turbózott) támadó minőségmódra számíthatunk, az utóbbit választva viszont be kell érnünk 30 fps-sel. Ami a Series S-t illeti, egyetlen grafikai módban ötvözik az imént említett két megközelítést, tehát nem lesz választási lehetőség. 30 fps-t céloztak meg, de még csak 25-öt tud kipréselni magából a gép, tehát lesz még ezzel egy kis dolguk.
Azt már Zakhar Bocharov PR-specialista tette hozzá, hogy a Microsoft egyáltalán nem sürgette őket, ehelyett minden támogatást megkaptak Phil Spencertől és Sarah Bondtól. Sosem érezték, hogy nyomást gyakoroltak volna rájuk.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.