Bizonyára mindenki máshogy reagált az Xboxnál végrehajtott leépítések, projekttörlések és a nyomukban elrendelt stúdióbezárás hírére. Nem szégyellem bevallani, hogy cirkalmasakat szentségeltem, és ha esetleg hirtelen csuklási roham tört rá pár Microsoft-fejes anyukájára, akkor az alighanem az én hibám.
Bár nem érdekeltek különösebben, az Everwild és a ZeniMax MMO-jának az elkaszálását is sajnálom, a Perfect Dark reboot kukázása ellenben különösen megviselt. Rajongok az immersive sim műfajért, de egyre kevesebb ilyen játék készül (drágák, ahhoz képest rosszul fogynak), és abban bíztam, hogy Joana Dark visszatérése legalább részben betölthetné azt az űrt, amit a parkolópályára tett Deus Ex hagyott maga után. Ez már sosem derül ki, és még az is lehet, hogy a Microsoft szívességet tett nekem, és mindenki másnak is, aki várta.
Jason Schreier szerint a projekt régóta vergődött, de a valódi kép talán még ennél is sivárabb. A ResetErán megszólaló bennfentesek szerint a tavalyi Xbox Games Showcase-en bemutatott Perfect Dark gameplay trailer átverés volt: csupán egy célirányosan összerakott vertikális szelet, aminek semmi köze nem volt egy működő játékhoz. Állítólag a Crystal Dynamics csak ilyeneket csinált, amíg a rebooton dolgozott. Egyikük úgy fogalmazott: "Most, hogy törölték, végre elmondhatom: semmi sem volt abból igazi játékmenet."
Ha ez igaz, akkor a játék sorsa nem az utolsó pillanatban pecsételődött meg, hanem már jó ideje csak egy költséges illúziót fúj egyre nagyobbra a sztárfejlesztőket leigazoló The Initiative a Crystal Dynamics asszisztálásával.
Adódik a kérdés, hogy miért nem tűnt fel évekig senkinek, hogy a fejlesztés nem halad, hogy a projekt csak viszi a pénzt? Mivel foglalkoztak a vezetők ez idő alatt? És vajon a készülő 40+ játékból hány lehet még hasonló Patyomkin-projekt?