Hirdetés

Ismét mesél az „amerikai”

|

A fantasztikus hangulatú, zseniális Alice után csak McGee „legrosszabb napját” láthattuk viszont a Bad Day LA-ben, ám most az igencsak zűrös kamaszkort maga mögött tudó, excentrikus designer újabb projecten, a Grimmen dolgozik.

Hirdetés



„A következő Walt Disney akarok lenni, csak kicsit gonoszabbra veszem a figurát…” – nyilatkozta a játékfejlesztés „rettenetes gyermeke” az Alice kapcsán. Lewis Carroll meséjének torz, groteszk, ugyanakkor megdöbbentően eredeti számítógép játékos adaptációja alaposan felrázta a Lara Crofthoz és más számítógépes játékkarakterek kliséibe belefásult játékos közönséget. Paradox módon pont az a cég, az Electronic Arts bízta meg ezt az alternatív, furcsa, laza figurát az Alice elkészítésével, amelyet aztán később csak az újabb és újabb sablonos, színtelen, szagtalan, fantáziátlan sorozatgyártásairól és a Sims kiegészítőiről ismerhettünk meg… Amit pedig végképp nem vágott senki: a játék címébe az EA marketingesei még McGee nevét is belefoglalták, pedig ez csak azokra a híres designerekre volt jellemző, mint például Sid Meier.



Nem így mesélték neked?
Aki egy kicsit Alice, illetve McGee rajongó, az jól tudja, hogy McGee számítógép fejlesztő karrierjét a Doom II-vel, a Quake-el, illetve a Quake II-vel kezdte. McGee most is John Carmack egyik legjobb haverja, de annak idején a Nine Inch Nails együttes két frontemberével, Trent Reznorral és Chris Vrennával is összebarátkozott és ennek köszönhetően készítette el Vrenna az Alice döbbenetes eltalált, hátborzongatóan magával ragadó zenéjét, amely ma is a legkedvesebb muzsikáim közé tartozik.
Azt már kevesebben ismerik, hogy McGee rémálomszerű Alice világát erősen befolyásolta zaklatott gyermekkora. Maga az „American” név is meghökkentő, talán azt hinnénk, hogy ő aggatta saját magára, pedig erről szó sincs: a „tettes” a mama volt. „Anyám füvezett. Igazi hippi volt. Állítólag ismert valami America nevű nőt a kollégiumban, ahova járt, ez ihlette a nevet. Később azt mondta, hogy az „Obnard” néven is gondolkozott…” – mesélte McGee.



McGee rossz napjai
Egy másik anekdóta a még gyerek McGee 13. születésnapi "bulijához" kötődik, aki itt látta meg apját először. A találkozás korántsem volt örömmel teli: a merev részeg apa egy gitárbemutató után rögtön gyerekének esett és megpróbálta kinyomni a szemét és valószínűleg meg is akarta ölni. American szerencsére rá tudta venni az alkoholtól teljesen begőzölt apját, hogy menjenek el egy bárba, ahol még többet lehet piálni, ám az apa alig ment 100 métert, aztán frontálisan karambolozott egy lámpaoszloppal.
A rémes gyermekkor tehát nagyszerű ihlet volt az Alice-hoz, ám ez után a mestermunka után McGee valahogy nem tudott igazán korszakalkotó játékkal előrukkolni. A halovány Scraplandhez nem sok köze volt, inkább csak a nevét adta hozzá, a Bad Day LA-t viszont tényleg ő fejlesztette, ám a kritikusok, és sok-sok játékos egybehangzó véleménye szerint ez volt McGee játékfejlesztésének „rossz napja”…



Várjuk az újabb rémálmokat!
McGee legújabb terveiről, illetve azok tényleges megvalósulásáról keveset lehet tudni… Az American McGee’s Oz állítólag már több éve készíti, de többször lehetett hallani arról, hogy a projectet végül lelőtték, aztán újabb hírek röppentek fel, hogy mégis el fog készülni. Biztosat a játékról senki sem tud, pedig állítólag háromrészes film is készül belőle, melynek producere a Karib tenger kalózairól elhíresült Jerry Bruckheimer lesz és – szerintem elég komikus módon – a Disney fogja kiadni.
Filmes vonatkozásai egyébként az Alice-nak is vannak: állítólag a híres horrorfilm rendező, Wes Craven dolgozik rajta producerként, a rendező Marcus Nispel, a címszereplő pedig a Buffy a vámpírvadászból ismerős Sarah Michelle Gellar lesz… (Ajajaj…)
Sokkal frissebb és számomra meglepőbb hír azonban, hogy McGee egy másik, valószínűleg az Alice-hoz hasonlító játékon, a Grimmen dolgozik. A Grimm első artworkjei (melyeket itt lent láthattok) a napokban kerültek napvilágra és ugyanaz a fantasztikus atmoszféra áramlik belőlük, mint anno az Alice-ból. Sajnos egyelőre a Grimm eléggé titkos project: csak remélhetjük, hogy hét év után végre megtörik az átok és egy újabb McGee mestermunka rázza majd fel a játékpiacot…

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)