Hirdetés

Íme minden, amit tudni akartál a Ghost of Yōtei kapcsán

|

Végre igazán megmutatta magát a Ghost of Tsushima kvázi folytatása.

Hirdetés

A múlt hónapban nagy csinnadrattával bejelentett, hosszú PlayStation State of Playen a rajongók csalódottságára még nem mutatta meg nekünk a Sony az év egyik legjobban várt játékát, a Ghost of Yōteit, mely az eredetileg még az előző generáció végén megjelent Ghost of Tsushima szellemi folytatása. Ugyanakkor ígéretet tettek arra, hogy július folyamán egy külön prezentációt kap a projekt, mely kifejezetten a játékmenetre helyezi a hangsúlyt. Nos, ez most megtörtént, és mostanra szinte biztos, hogy a Sucker Punch ezúttal sem okoz csalódást.

A történet 1603-ban, 329 évvel a Tsushima eseményei után veszi fel a fonalat, főszereplője pedig Atsu, aki egy Yōtei Six nevű hatfős bűnbandán akar bosszút állni, akik megölték a családját. A népek a vidéken úgy tartják, ő egy onryō, azaz egy bosszúszomjas, haragos szellem, így áll össze a cím. De ezt már eddig is tudtuk, ugorjunk hát magára a gameplayre.

A történet fontos része mechanikailag az, hogy bizonyos pontokon lehetőségünk van gombnyomásra váltani a múlt és a jelen között. Ezáltal két különböző idősíkon is felfedezhetjük ugyanazokat a területeket, illetve Atsu történetének további részleteit is kibonthatjuk.

Ami a nyílt világot illeti, fontos előrelépések történtek látszólag a Ghost of Tsushimához képest. Az első részben sok esetben azt érezhettük, hogy a játék szeretné, hogy felfedezzünk, a térkép bizonyos részeit viszont szándékosan elzárta előlünk addig, míg nem jutunk el egy bizonyos pontig a történetben. A Yōtei esetében fontos volt, hogy minél nagyobb szabadságot kapjon a játékos annak tekintetében, hogy hogyan szeretne haladni. Ha inkább felfedezgetnénk, ezt is megtehetjük magunk, és a történet előrehaladása is ebbe a szisztémába lett beleépítve. Bizonyos ellenfelek legyőzése után kivallathatjuk őket a Yōtei Six valamely tagjáról, az így megszerzett információkat pedig felhasználhatjuk arra, hogy haladjunk a nyomozásban, miközben egyre nehezebb ellenfelekkel találjuk szemben magunkat.

Hirdetés

A felfedezés is hatékonyabbá válik. Természetesen visszatér a vezérlő szél, de ezen kívül segítségünkre lesz egy távcső is, amivel a távolabbi területeken lévő melléktevékenységeket is felfedezhetjük, illetve kereskedőknél térképrészleteket is megvásárolhatunk. Néhány melléktevékenység, mint például az onsenek és a bambuszgyakorlók visszatérnek a második részben, ám új típusú küldetések is érkeznek, például fejvadász missziók. Ugyanakkor a mi fejünkre is vérdíjat tűztek ki, szóval erre is kell majd figyelni.

A világban arra is lehetőségünk nyílik, hogy tábort verjünk, ahol amellett, hogy feltöltődhetünk némi sütögetéssel, fontos szövetségeseket is szerezhetünk. Ahogyan az első játékban, a különböző kereskedőket, kovácsokat és más, ilyen-olyan fejlesztéseket kínáló NPC-ket magunk is felkutathatjuk, ám ha tábort verünk, a legfontosabb szövetségeseink maguk találnak ránk, így nem kell attól tartanunk, hogy véletlenül kihagyunk valamit. Ők a történet folyamán egyfajta farkasfalkát alkotnak Atsu körül, és egy külön erre a célra létrehozott menüben menedzselni is tudjuk azt, hogy pontosan ki milyen fejlesztésekkel tud éppen aktuálisan segíteni nekünk.

Mindez szép és jó, ám talán a harcrendszer az, ami a legtöbb bővítésen esett át. Míg az első részben csak egy katanával és egy tantóval rendelkeztünk, melyből valójában aktívan fegyverként csak előbbit használhattuk, itt egy egész arzenál áll rendelkezésünkre. Fontos, hogy Atsu nem szamuráj, így benne semmiféle gátlás nincs a tekintetben, hogy milyen eszköztárat használ fel ellenfelei ellen. Lesz itt a katana mellett egy hatalmas odachi penge, láncos kusarigama, lándzsa, kardpár, a távolsági fegyverek kínálata pedig egy lőporos puskával is kibővül. Ezen kívül a harcban időnként egy farkaskoma is segítségünkre siet, noha az egyelőre nem egyértelmű, hogy őt pontosan mikor vethetjük be a harcban.

Ahogyan az első részben, itt is testre szabhatjuk a felszerelésünk révén, hogy közelharcra, lopakodásra, vagy távolsági harcra szeretnénk specializálódni, esetleg ezeket kutyulni valamilyen formában. Természetesen Atsu öltözetét is testreszabhatjuk, mind összeállítás, mind színvilág tekintetében.

A játék ezúttal is elérhető lesz japán szinkronnal, mely már az első pillanattól összhangban lesz a karakterek szájmozgásával, illetve visszatér a szamurájfilmes mód is, melynek részeként fekete-fehérben apríthatjuk az ellent, mintha egy Kuroszava-filmet néznénk. Ezúttal ugyanakkor két további filmes munkáját is meg szerették volna idézni. Az egyik a 2010-es 13 bérgyilkos rendezője, Takashi Miike. Ha ezt a módot választjuk, nagyobb hangsúly kerül a játékban a sárra és a vérre. A másik, különösen érdekes verzió a Samurai Champloo című anime rendezőjét, Shinichirō Watanabét vonja be, aminek révén elsősorban a játék zenei világa alakul át: japán lo-fi trackek cserélik le a játék alapvető aláfestését, melybe egyébként szintén rengeteg energiát fektettek.

A prezentáció végén azt is felfedték, hogy érkezik egy a játék által inspirált új PS5 és egy hozzá tartozó DualSense kontroller is, mely egy különleges japán kerámiajavítási, díszítési módot, a kincugit idézi. Ennek során különböző csészéket, tányérokat összetörnek, hogy aztán arannyal ragasszák újra össze, ami által egy sokkal különlegesebb és teljesen egyedi darab jön létre. Viszont ha valakinek nem jönne be az arany, fekete mintával is elérhető ugyanez.

Végezetül pár szót a grafikáról, mely továbbra is lélegzetelállító. Noha a Ghost of Tsushima esetében itt-ott már látszik a játék kora, mégis van valami egészen elképesztő abban a kissé olajfestményekre emlékeztető megjelenítésben, különösen a tájak esetében. A folytatás minden szempontból szintet lép. Kihasználja a jelenlegi konzolgeneráció hardveres előnyeit annak érdekében, hogy javítson azokon a pontokon, ahol elődje mára kissé megkopott, miközben megőrzi annak legnagyobb erősségét, ami a tájak és a környezet megjelenését illeti. Erre egész egyszerűen nincs jobb szó: gyönyörű.

A Ghost of Yōtei október 2-án érkezik, első körben kizárólag PlayStation 5 konzolokra, mi pedig már tűkön ülve várjuk.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)