Nem szűkölködött meglepetésekben a Galaxies Showcase idei őszi adása, az új Cthulhu-játék premierdátuma és első gameplay-jelenetei mellett de Dean Hall újdonsága, az Icarus konzolos változatának bejelentése is nagyot szólt. A DayZ és Stationeers alkotója által megálmodott sci-fi túlélőjáték 2026 első negyedévében érkezik Xbox Series és PlayStation 5 platformokra, a cseh GRIP Studios gondozásában, amely a GRIP Digital család részeként viszi tovább a projektet.
Az Icarus: Console Edition a PC-s alapjáték teljes tartalmát kínálja, kiegészítve a hatalmas New Frontiers Expansion csomaggal, amely 64 négyzetkilométernyi új, idegen vidéket tár a játékosok elé. A Prometheus névre keresztelt régió három új biommal, mutálódott ragadozókkal, több mint száz új tárggyal és három tucatnyi új műhelyes eszközzel áll a játékosok rendelkezésére. A bővítmény hat narratív küldetést is tartalmaz, amelyek fokozatosan tárják fel az Icarus sötét titkait és az elbukott terraformálási kísérlet hátterét.
Az idegen bolygó maga is ellenség: a viharok szaggatják az égboltot, a mérgező légkör lassan öl, és a helyi fauna sem ismer könyörületet. Az Icarus kegyetlen, de gyönyörű világában akár négyfős csapatok is leszállhatnak, hogy vadásszanak, gyűjtögessenek, építsenek és harcoljanak a túlélés érdekében. A játékosok fokozatosan fejleszthetik technológiájukat, ritka egzotikus anyagokat gyűjtve a hosszú távú előrehaladás érdekében.
A GRIP Digital vezetője, Jakub Mikyska elmondta, hogy már a PC-s megjelenés idején beleszerettek a RocketWerkz alkotta világba:
"Az Icarus nemcsak brutálisan szép, hanem brutálisan könyörtelen is - pontosan ettől válik olyan különlegessé."
Dean Hall pedig arról beszélt, hogy régóta szerette volna a játékot eljuttatni a konzolos közönséghez:
"Ironikus módon pont a Galaxies Showcase-en jelentettük be - hiszen az Icarus maga is egy galaktikus túlélőtörténet. Alig várom, hogy az Xbox- és PlayStation-játékosok is megtapasztalják ezt az idegen poklot."
