A PC-s játékokról régóta tudjuk, hogy jóval olcsóbbak a konzolos társaiknál, de a GameDiscoverCo friss elemzése most megmutatta, mennyire nagyra nyílt az olló az elmúlt években. A hírlevél 2023 februárjáig visszamenőleg vizsgálta az első hónap eladásait és a játékok induló árazását, és arra jutott, hogy a Steamen megjelenő legnépszerűbb fizetős játékok medián ára ma már jellemzően 10 és 20 dollár közé esik. Ez éles ellentétben áll a 70 dollár környékén nyitó AAA-konszolos címekkel, amelyeknél folyamatosan lebegtetve van a 80 vagy akár 100 dolláros árcédula is.
A bevételi ranglistát vizsgálva sem más a helyzet: a legtöbb pénzt termelő új játékok medián ára nagyjából 20-23 dollár. A tendencia egyértelmű: ha egy címnek nincs masszív márkaértéke, rendkívül nehezen boldogul 25 dollár feletti árazással. Még a neves indie fejlesztők is óvatosak, hiszen a Hollow Knight: Silksong is mindössze 19,99 dollárért érkezik, és a közelmúlt legnagyobb steames sikerei, például a mindössze 7,99 dolláros Peak vagy a 39,99 dolláros Arc Raiders, ami ugyanezt a mintát követik.
A jelenség mögött több, egymást erősítő hatás áll. A világ legnépszerűbb játékainak egy része ingyenes, a régi címek újrakiadásai pedig szintén alacsony áron csábítják a játékosokat. Közben a játékpiac összköltése a pandémia óta csökken, így kevesebben vállalják be az impulzusvásárlást - a legtöbben csak pár játékot vesznek egy évben. Ha valaki ráadásul több száz dollárt költ videokártyára vagy memóriára, nem szívesen fizet még 70 dollárt is minden új címért.
A konzolos oldalon ezzel szemben más irányba halad a piac: egyre több a drága, prémium árú játék, és bár akadnak kedvezőbb kivételek (mint a 49,99 dolláros Clair Obscur: Expedition 33), a trend továbbra is a drágulás felé mutat. A PC-s árazás tehát ma kiemelkedően kedvező, és úgy tűnik, a platform a közeljövőben is a legjobb ár-érték arányt kínálja a játékosoknak.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.