Korábban sem épp a gyorsaságáról volt ismert a Bethesda Game Studios, mely a Starfield utógondozása során sem tett meg mindent azért, hogy megváltozzon a róla kialakult képe. A Todd Howard vezette formációnak nem kevesebb mint nyolc hónap kellett ahhoz, hogy végre kezelésbe vegye az ambiciózus sci-fi szerepjáték több, kardinális problémáját a felhasználói visszajelzések nyomán összerakott eddigi legnagyobb és legtartalmasabb patch segítségével.
A legszembetűnőbb változást Xbox Series X-en tapasztalhatják a játékosok, mivel most már választhatnak, hogy a vizuális minőséget vagy a teljesítményt részesítik előnyben, VRR-képes tévével 30, 40, 60 vagy korlátlan fps-limit az opció, míg anélkül 30 és 60. A PC-seknek ilyen gondjuk eddig sem volt, ők most annak örülhetnek, hogy a vertikális szinkronizálás immár tetszés szerint ki- és bekapcsolható.
Ugyancsak fontos, a játékélményt jelentősen javító fejlesztés, hogy a teljesen átdolgozott felszíntérkép most már tényleg jól használható a navigáció során a vizuálisan megjelenített fontosabb tereptárgyaknak és a jelöléseknek köszönhetően. Az utóbbiakkal könnyedén megtalálhatjuk a kereskedőket a városokban, ráadásul mindegyik jelölő a szkennerről és a felszíntérképről is elérhető gyorsutazási pontként működik.
A számos hibajavítást is tartalmazó 1.11.36-as frissítés telepítését követően módosíthatóvá válik az árusok kreditkészlete és szállítókapacitása, emellett az inventoryból bárhol elérhetjük a hajónk rakományát.Hasonlóképpen a saját igényeinkhez hangolhatjuk a nehézségi szintet, megváltoztatva az élelem és a környezeti veszélyek hatásait, illetve külön-külön a módosítva az űrharcok és a gyalogos küzdelem okozta kihívás mértékét. De mondhatunk all-int is, és választhatjuk az új, Extreme nehézségi szintet.
Az imént felsoroltakon túl említést érdemelnek még az újonnan bevezetett kényelmi funkciók, mint a kikapcsolható párbeszédkamera, vagy a Container és Barter menük kezelésén, átláthatóságán javító új fülek. Azok pedig, akik szeretik maguk cicomázni az űrhajójukat, végre belül úgy díszíthetik fel, ahogy szeretnék.
A BGS gondolt azokra is, akik nem elégszenek meg egyetlen végigjátszással, ezért a kezdettől fogva elérhető New Game Plus funkciót némileg kiegészítve lehetőséget ad nekik, hogy megváltoztassák karakterük külsejét és tulajdonságait, s ezáltal akár minden végigjátszás során más és más játékstílussal próbálkozhassanak.
De ezzel nincs még vége az újdonságok sorának, mivel Todd Howardék bevallottan hosszú távra terveznek a Starfielddel, éppúgy, ahogy annak idején a Skyrimmel. Ennek szellemében ősszel érkezik egy kiegészítő Shattered Space címmel, de várhatóan még előtte bekerül az első szárazföldi jármű, megkönnyítendő a bolygók felfedezését. És persze nem feledkezhetünk meg a hivatalos modtámogatásról sem.