Megviselték ugyan a Harebrained Schemes csapatát a The Lamplighters League bukását követő események, a leépítés és a szakítás a Paradox Interactive-val, a de legalább nem kellett lehúznia a rolót, mint oly sok stúdiónak az utóbbi években. A Shadowrun trilóga és a BattleTech mögött álló formáció két év hallgatás után a visszatérésre készül, új játékát a Horror Game Awards 2025 keretein belül leplezte le.
A GRAFT egy a sci-fi és a túlélőhorror találkozásából született szerepjáték lesz, amely első körben PC-re (Steam, Epic Games Store) érkezik és egy gigantikus űrállomás falai közé zárja a játékost. A történetről és a főszereplőről még nem sokat tudni, de nemcsak a folyton belé kapaszkodó, félbevágott női test látványa miatt szaladt fel a szemöldökünk a homlokunk közepéig, hanem az úgynevezett grafting mechanika hallatán is.
Ez utóbbi lehetővé teszi, hogy az Arcot benépesítő szörnyek testéből kitépett darabokból új képességeket, fegyvereket és augmentációkat szerezzünk, amelyek szó szerint beépülnek hősünk szervezetébe. Minden egyes Graft azonban hordoz magában valamit korábbi tulajdonosából is, emlékeket, késztetéseket, töredékes érzéseket, amelyek lassan átalakítják a személyiségét. Ezért a kérdés nem csak az, hogy kijut-e az Arcból, hanem az is, hogy milyen lényként teszi ezt meg.
Az előzetes ízelítőt ad a játék hangulatából és világából, amelyben biomechanikusan módosított teremtmények bolyonganak egy régen elveszett, ismeretlen cél szolgálatában. A játékos elhagyott technológiákat kutat fel, szakadékokon, önmagukat újratermelő labirintusokon és techno-katakombákon keresztül haladva próbálja megfejteni az állomás titkait és megtalálni a kiutat. Útközben törékeny szövetségek köttetnek, döntései pedig nemcsak a saját sorsát, hanem a vele találkozó karakterek jövőjét is meghatározzák.
A GRAFT egyszerre ígér erőforrás-menedzsmentre épülő, a túlélésért folytatott kíméletlen küzdelmet és mély, komor szerepjátékos élményt, amelyben minden harc, minden beültetett augmentáció és minden választás következményekkel jár. A test folyamatos átalakulása egyszerre áldás és átok, miközben a játék rákényszerít, hogy szembenézzünk azzal, mit jelent embernek maradni egy széteső világban.
